Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Bare for å være sikker på å ikke få kjeft av noen så blander jeg flasker 50/50 med mm og mme jeg! Og der unngikk vi verdenskrig!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 jeg syns at det er viktig med nærheten babyen får ved amming...syns ikke noe om FLASKEN.... og der kom verdenskrigen likevel......
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 uffda..da får h*n få en halv flaske mme først,også puppen etterpå! krise avverget!puh........
Fraulein Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 .....og hvordan skal så barn som har ikkeammende få mat i seg? Det er ikke alle som har muligheten til å velge den slags....og det er oftest dem som har melk i massevis som kommer med slike utsagn....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Min fikk pupp i starten,så svosj-ikke mer melk. så da ble det flaske! Jeg holdt han jo inntil meg når han fikk flasken,så nærhet var det nok av:) Kan man amme så gjør man det,går det ikke så flasker man! Jeg syns helt ærlig det var litt godt å vite hvor mye han fikk i seg,og slippe å ha han hengende i pattene til stadighet! pupp-flaske-hipp som happ!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Hvis man ikke har melk, eller av en eller andre årsaker ikke kan amme er det ikke noe alternativ til flaske.. skal ikke si noe om det... men om man ikke gidder å amme.. syns jeg det er litt ego... hvis man først har melk...så skjønner jeg ikke hvorfor man velger å putte melken på flaske..da det er mye lettere og komfertabelt å amme..både for babyen og deg selv... og selv om noen har forsket på at det ikke er noen helsegevinst ved å amme betyr ikke det at det er skadelig å amme heller.... en annen ting at det er mye mer skadelig for miljøet med morsmelkerstatning... (fabrikkutslipp embalasje osv...)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 til dere som er sååå ekstremt opptatt av amming eller flasking!!! heldigen dere som ikke har større problemer her i livet!! tenk å ikke ha større ting å lage verdenskrig om!!! jeg missunner dere!!!
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Min fikk tørrpupp hele døgnet, men maten kom jo fra flasken.. Ville jo at han skulle suge når han var sulten, slik at det kanskje kunne gi melkeproduksjonen et spark, men han ble så sulten at han ikke klarte å kjempe for å få ut dråpene.. (Det strømmet ikke akkurat på..) Så han fikk vel noen dråper nå og da, når han uansett brukte puppen som sutt Og så pumpet jeg meg jo såklart og helte det jeg fikk ut over i flaskene.. Men det var ikke mye som kom.. Men vi hadde ammekosen likevel Det viktigste er at mor og barn koser seg når det er mat Og at du har såpass med morsmelk kan du være kjempestolt av
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Helt enig med 14:16!!!! - "Kan man amme så gjør man det,går det ikke så flasker man" . Og forøvrig så begynner jeg å bli veldig lei av å høre fra ammende mødre her inne at morsmelk er det eneste riktige for barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Jeg er stolt jeg, selv om jeg ikke har melk!!!!! Kos har alle tre barna mine fått/og får enda selv om jeg ikke har hatt mulighet til å amme dem...
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 Flaske gir jo samme nærheten.. De ligger på fanget, de ser mammas ansikt og mammas smil, de blir holdt av mamma, hører mammas stemme.. at det er en liten cm som ikke er ekte hud inni munnen tror jeg ikke at de merker Flasketuten er jo myk og god, og det som kommer ut har god smak, er mettende og godt for kropp og sjel, uansett om det er NAN eller ordentlig morsmelk.. Koseflaska kallte vi det for <3 Er nok verst for oss mammaer å ikke få melka Men jeg kommer til å ha ungen til brystet selv om jeg ikke får melka nå heller.. Det kommer nok noen dråper.. Og kommer til å pumpe meg for å blande i NAN.. Og det er jo koselig å ha den stunda til brystet, selv om det ikke er matingsstund Jeg leste jo om ei som fikk kjeft fordi hun ga adoptivdattera si pupp.. Da var det plutselig perverst, siden hun ikke hadde noe melk.. Er det noe annet å legge til sitt eget barn om man ikke får melk?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Nå tror jeg ikke HI var seriøs med innlegget sitt da. Det var vel bare for å tulle litt med denne "krigen" som pågår:)
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Egentlig skjønner jeg ikke at folk henger seg så opp i det.. Jeg kan ikke forstå at folk ikke ammer om de klarer, men all dritten som blir sagt om MME og folk som ikke ammer, og det som skjer med barna, er da jaggu meg for ille På side 1 i boka om amming står det om hvor livsviktig amming er, på side 2 står det at det ikke er livsviktig likevel Helsevesenet kunne da fokusert på f.eks. rusmidler, vold eller kosthold i stedet, og så kunne folk med ammeproblemer fått hjelp på en måte som ikke fikk dem til å føle seg som misfostre (Er det virkelig ingen som føler at plakatene og alt det der er litt i overkant? Man føler seg jo bare så liten å mislykka når man ser plakatene eller leser i bøkene, for å få melka må man jo klare å slappe av og ha det bra med seg selv.) Jeg skjønner heller ikke folk som tar KS frivillig, i keisersnittdebatten er det tilogmed nevnt at man kan si noe ala "om ungen skulle ut av pikken din, ville ikke du valgt KS?" (Fra et laaangt innlegg med mange bra poeng, men noen var fra min synsvinkel ikke særlig smarte) KS er jo heller ikke det beste for barna sies det, men i bunn og grunn tror jeg ikke at det utgjør noen forskjell for barna.. Utrivelig prosess uansett Takk og lov at det ikke henger plakater om slikt, er jo mange som MÅ ta keisersnitt.. Og etter det jeg hører så er det likevel mange som er nedstemt etter nødkeisersnitt.. Det er veldig trist, og ufortjent.. Jeg skjønner heller ikke de som drikker eller røyker under svangerskap, eller røyker mens de triller barnevogna osv. Eller de som ammer til ungen er 4år+.. Men tviler på at det skadelig, til tross for miljøgifter Eller de som kler på ungene for mye, eller for lite. Eller de som starter med grøt før anbefalt tid om det ikke er nødvendig. De som stapper barna inn i barnehage nærmest med en gang de er kommet ut. Forstår heller ikke de som velger å ikke ha barna i barnehage i det hele tatt. Eller de som gir barna saft eller brus på tåteflaske osvosvosv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå