annonymus1 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Sitter nå her å venter ,har termin 18 jan,og det kan jo skje noenår som helst. Men nå har jegbegynt å tenke på om herlighet,tenk om jeg får helt hetta når smertene tar overhånd! Jeg hadde en fin fødsel med jenta mi for 6,5 år siden,ikke no å bli skremt av den gang,men nå får jeg nesten panikk når jeg tenker på det. Noen som har gode råd og tips,som kanskje også har gruet seg???
Ladybird82 Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg husker min største redsel før forrige fødsel var å bli redd underveis i fødselen. Men så gikk det så fint, og jeg satt igjen med en kjempe god følelse Så nå er jeg litt redd for at det skal gå dårlig denne gangen.. Jeg har snakket en del med min samboer (han blir med på fødselen, og var med sist) om hvordan fødselen var sist og hva jeg ønsker av forandring/hva som gikk bra. Det har i hvert fall gjort meg litt tryggere igjen. Kanskje du skal ta en prat med den du skal ha med på fødselen? Det kan jo også la seg gjøre å ta en slik prat med jordmor, altså at dere 3 samtaler om det eller bare du og jordmoren.
Elsie84 Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 jeg og gruer meg og er litt redd:( jeg er 1gangs så vet ikke hva jeg går til liksom.. men ut må han og gleder meg til det er overstått og prøver å fokusere på at jeg gleder meg til å holde han og kose med han.. men jeg er redd for fødselen..
b77h Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 jeg er også førstegangs, men tror ikke jeg har vett til å grue meg ennå... Men vi var på et svangerskapskurs som jeg følte bare gjorde meg mer beroliget - selv om de jo beskrev forløpet og smertene. Jeg vet det kommer til å gjøre vondt på en helt ny måte, men samtidig så er det en smerte som har en funksjon; den skal hjelpe barnet ut. Og det er en smerte som en vet tar slutt når barnet er kommet ut - man har en tidshorisont i forholdt til det. Har en venninne som sa at hun hadde fokusert på at det var hun som kontrolerte smerten og ikke omvendt under fødselen. Kroppen din er skapt for dette, og de som jobber på føden har masse erfaring og vil hjelpe deg på veien. Du er ikke alene i det. Også pleier jeg å tenke at når så uendelig mange millioner kvinner har klart det før meg, så skal da også jeg klare det! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå