Gå til innhold

Permisjon mens sambo er i fengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er dømt til 36 dager med fengsel. Vi har to barn, og jeg jobber mye kveld og helg. Er det noen mulighet for å få innvilget permisjon fordi samboer skal i fengsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal han det? Og kan ikke han søke fritak pga omsorg for barn? Det er da ikke din feil at han skal i fengsel?

Skrevet

Er det mulig å få fritak pga omsorg for barn da? Når han ikke har aleneomsorgen for barna?

Skrevet

DU vil ha permisjon for at samboeren din er i fengsel? Forsto jeg deg rett da?

Det er jo opp til arbeidsgiver, men lønnet permisjon tror jeg du bare kan drømme om....

Skrevet

Ulønnet permisjon kan du nok få. Permisjon med lønn tror jeg nok du kan se langt etter.

Skrevet

Ikke vet jeg, men når arbeidsfordelingen er sånn burde jo det være mulig. Hvis ikke blir jo du straffet for noe han har gjort.

Skrevet

Det var det jeg mente ja, om JEG får permisjon. Ulønnet går ikke, må jo ha noe å leve av, for sambo får jo ikke noe penger mens han sitter inne regner jeg med. Blir så vanskelig ifht barnepass når jeg jobber så mye kveld og helg.... 36 dager er jo lenge det.

Skrevet

Der har nok ikke samfunnet så mye stønader å komme med, og det er vel ikke annet enn rett og rimelig.

Samboer skulle nok tenkt på noen andre enn seg selv. Man skal jo ikke straffes for noe noen andre har gjort , men på en annen side bør jo det være en konsekvens en som har familie bør ta med i beregningen at skjer når han gjør noe straffbart....

Skrevet

Du må nok ta ut feriedager hvis du ikke vil ha ulønnet permisjon.....

Det er jo ikke slik at samfunnet skal betale deg penger fordi at samboeren din ikke greier å holde seg på riktig side av loven......

KJempe dumt at du må slite med å finne løsninger med jobben, men samboeren din burde ha kanskje tenkt på det før han gjorde noe galt?

Skrevet

Du får bare beskjed om at dette visste han på forhånd, og dere burde spart penger til denne perioden. Eller han burde spart for å dekke sine utgifter mens han sitter inne.

Skrevet

Det finnes ingen egne stønader for dette, jobben din kan gi deg ferie, men da får du vel ikke betalt for alt. Hvis det var meg ville jeg bytta til meg så mange dagvakter som mulig og tatt i bruk alt av familie til hjelp i denne perioden. Få gjerne mannen din til å spørre, siden det er han som har satt dere i denne vanskelige situasjonen.

Skrevet

Du kan søke arbeidsgiver om å få ta ut ferien din, men å få lønnet permisjon for å ta seg av barna tror jeg bare du bør glemme. Det hadde vært ganske sprøtt om din arbeidsgiver skulle bli straffet økonomisk for at mannen din må i fengsel. Enten må du skaffe barnevakt slik de fleste andre som er i jobb må, eller så må du søke om ferie eller ulønnet velferdspermisjon. Du kan ikke kreve å få det heller, men det er ikke noe galt i å søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...