Gjest Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Leste et innlegg her inne om noe som het pudendalblokade eller petidin, og lurer veldig på hva det er for noe? er førstegangsfødende..
<3 N & M <3 Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 hei, er førstegangs jeg også. men fant litt info inne på nettdoktor.no og slikt. kopierer det inn her jeg, så kan du jo se om det hjalp litt;) Smertestillende sprøyter Det vanligste smertestillende middelet er morfin eller petidin. Medikamentene er avslappende og kan være en fordel under fødselsarbeidet, men de gir lite smertestillende effekt. Bivirkninger hos mor er sløvhet og rusfølelse. Petidin kan påvirke barnets våkenhet og sugeevne de første dagene etter fødselen. Pudendalblokade I fødselens sluttfase kan jordmor sette lokalbedøvelse på to punkter inne i skjeden. Pudendalblokaden kan gi forbigående nedsatt følelse i beina, og noen ganger kan de hemme riene. Dette kan være et godt alternativ ved raske fødsler - spesielt hos de som har født før.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Kan være svært nyttig for dere førstegangsfødende å gå på svangerskapskurs. Ville heller kalle det fødselsforebredende kurs jeg da. Der lærer man om alt slikt. Føler seg mere forbredt. Jeg skal til med mitt 3. barn og skal nå på kurs i kveld. Grunnen er at det denne 3. gangen er med en ny mann og han har ikke vært veldig interresert i å lese diverse mail eller bøker jeg har gitt ham, men jeg trenger å vite at han har den kunnskapen jeg trenger og at når jeg gir beskjeder om ting skjønner han hva jeg mener.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Har vært på sånn kurs, men fikk ingen info om akkurat det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå