Sistah*G07*J09* Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 1. jeg har ei snuppe på 2mnd, som ikke helt er kommet inn i noen faste ammetider enda, så synes det er for tidlig å ta henne med på treningssenteret. 2. det er for kaldt ute til å gå tur 3. snuppa ble tatt med KS, så må vente en mnd til før jeg kan begynner å trene magemusklene. 4. de fleste styrkeøvelsene jeg kan, bruker man magemusklene på en eller annen måte. 5. har ikke noen aerobicvideoer e.l. her hjemme. Men samtidig har jeg lyst til å være litt mer aktiv, begynner å bli lei av å ta det med ro (har jo nesten ikke gjort annet siden snuppa ble født, pga ks) Hvordan kan jeg trene??
Raych Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Hvis du ikke kjenner noe spesielt i magen og såret når du gjør øvelser, kan du godt trene mage også. Du kan jo gjøre en del statiske mageøvelser. Dette fikk i alle fall jeg beskjed om å starte med på barsel etter mine to KS. Fikk et ark der øvelsene var opptegnet og beskrevet. Ellers var jeg tilbake i full trening ca 5 dager i uka etter 5-6 uker etter mine to KS. Jeg hadde oppfølging av en fødselslege både under svangerskapet og etter fødselen som la opp litt øvelser til å begynne med, og så tok vi det gradvis derifra. Han sa at så lenge du klarer å "stoppe" tissstrålen når du er på do, og ikke har smerter i sår eller mage kan du begynne treningen igjen. Viktig å følge med underveis i treningen om du kjenner noe ubehag. Hjemme kan du jo begynne med noen øvelser for hele kroppen. Knebøy i ulike varianter, ryggøvelser, armøvelser osv.
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 oki, takk Trodde liksom det var totalt fy fy å gjøre noen mageøvelser før det var gått 12uker? slik at musklene fikk tid til å gro seg på plass. Har ikke smerter i verken såret eller magemusklene. Å klarer godt å stoppe strålen når jeg er på do, så får vel bare prøve meg litt frem, å ikke ta de verste sit-upsen å sånt enda. Kanskje plankeøvelsen er grei, den er jo statisk Knebøy og slikt har jeg ikke tenkt på engang. Får bare prøve meg litt frem Takk igjen for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå