Gå til innhold

Hvordan kan man trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. jeg har ei snuppe på 2mnd, som ikke helt er kommet inn i noen faste ammetider enda, så synes det er for tidlig å ta henne med på treningssenteret.

2. det er for kaldt ute til å gå tur

3. snuppa ble tatt med KS, så må vente en mnd til før jeg kan begynner å trene magemusklene.

4. de fleste styrkeøvelsene jeg kan, bruker man magemusklene på en eller annen måte.

5. har ikke noen aerobicvideoer e.l. her hjemme.

Men samtidig har jeg lyst til å være litt mer aktiv, begynner å bli lei av å ta det med ro (har jo nesten ikke gjort annet siden snuppa ble født, pga ks)

Hvordan kan jeg trene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke kjenner noe spesielt i magen og såret når du gjør øvelser, kan du godt trene mage også.

Du kan jo gjøre en del statiske mageøvelser. Dette fikk i alle fall jeg beskjed om å starte med på barsel etter mine to KS. Fikk et ark der øvelsene var opptegnet og beskrevet.

Ellers var jeg tilbake i full trening ca 5 dager i uka etter 5-6 uker etter mine to KS.

Jeg hadde oppfølging av en fødselslege både under svangerskapet og etter fødselen som la opp litt øvelser til å begynne med, og så tok vi det gradvis derifra. Han sa at så lenge du klarer å "stoppe" tissstrålen når du er på do, og ikke har smerter i sår eller mage kan du begynne treningen igjen. Viktig å følge med underveis i treningen om du kjenner noe ubehag.

Hjemme kan du jo begynne med noen øvelser for hele kroppen. Knebøy i ulike varianter, ryggøvelser, armøvelser osv.

Skrevet

oki, takk :)

Trodde liksom det var totalt fy fy å gjøre noen mageøvelser før det var gått 12uker? slik at musklene fikk tid til å gro seg på plass.

Har ikke smerter i verken såret eller magemusklene. Å klarer godt å stoppe strålen når jeg er på do, så får vel bare prøve meg litt frem, å ikke ta de verste sit-upsen å sånt enda.

Kanskje plankeøvelsen er grei, den er jo statisk :)

Knebøy og slikt har jeg ikke tenkt på engang.

Får bare prøve meg litt frem :D

Takk igjen for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...