*nr4isommer* Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Har en gutt med navnet Emil Mattias og en jente med navnet Emma Noranda Nå venter vi en gutt og lurer veeeeeeeeeeeeldig på hva denne gutten skal hete. Vil ha dobbelnavn og det bør jo passe litt sammen. Tenker litt på Robben, Troij, Lukas, men finner ingen navn som passer til. Noen som kan hjelpe?
*nr4isommer* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Er det noe gale med det navnet da? Hvile navn har du/ skal du ha på barna dine?
*nr4isommer* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2010 Er en fin kombinasjon det men min kjære liker ikke Leander
Nikki 75 Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Har aldri hørt det før... Vi har ikke bestemt oss ennå, men det er blir et helt vanlig, kjedelig norsk navn.
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Troij kan oxo skrives som Troy... ca 200 gutter i norge som heter det... synes det er fint...
*nr4isommer* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2010 Ja vi liker Troij. Vet det kan skrives på forskjellige måter. Liker navn ikke alle heter... Men så utrolig mye lettere det hadde vært om det ble en jente.
2tettebabyer Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 troij Alexander, lukas Andre.... Må du ha dobbelnavn da??
småeinsteins Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Ville ikke kalt ungen Troij, i alle fall - da det strider mot skrivereglene... (Ikke i foran j) - dermed synes jeg navnet ser feilstavet ut. Dersom du vil kalle barnet for Troy, skriv det i det minste korrekt.... Robben er for meg et kallenavn, ikke et virkelig navn. Hva med Lucas Alexander? Troy Jarand?
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Troy Lukas var jo ganske bra Men helt enig i at Troij, med i og j ikke går... Troj kanskje? Ellers så trenger jeg et helt vanlig streit navn som passer til Aksel. Guttenavn.
sonderskov Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Hva med Elliot Troij...? ;-) Starter jo også på E liksom Emil og Emma...
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Unnskyld at jeg melder meg inn i denne samtalen da jeg ikke hadde tenkt å diskutere navn, men tror alle vet at det ikke er lett å finne navn, når man da endelig har funnet ett man liker synes jeg det er svært slemt gjordt å kritisere. Begge mine to første har andre navn enn det som var meningen, dette fordi jeg fortalte det til feil personer som plukket dem fra hverandre og fikk det til å høres feil ut. Kom gjerne med positive inspill, men pass munnene deres. I Norge har vi skriveregler for diverse, men nå har navneloven endret seg og da kan man gjøre som man vil. Kan ikke se at Ola eller Per skal være så mye bedre enn Troij. Det jeg vil minne om er at det uttales likt så barnet heter i prinsippet det samme, men han kommer hele livet til å måtte si "Troij, med ij" Jo flere kokker, dess mere søl og navnet skjemmer ingen. Det er du som skal like det, ikke en tilfeldig mamma på Barnimagen.com Lykke til, jeg venter gutt om 3 uker og har ikke snøring, vurderer Heike... (betyr sjefen i huset, thi, hi)
lavrans&laura Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Heike er et jentenavn hvertfall i tyskland
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Heike er ikke nødvendigvis et jentenavn nei, det er faktisk mange navn som kan brukes til både jenter og gutter.. Synes Heike var et ganske tøft navn! Har termin 19.januar og venter selv en gutt.. og navnet er klart, men har ikke villet si det til noen tidligere pga det -MARNARMAMMA- skrev litt om..
*nr4isommer* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 6. januar 2010 Heji alle dere som skriver. Synes også det er litt dumt at folk "kritiserer". Var jo jeg som spurte om deres mening, så da får dere også si det dere mener. Bedre det enn å si som mangen sier : ÅÅÅ så fint navn dere har valgt... selv om de i utgangspunktet ikke liker navnet i det hele tatt. Vi sliter faktisk veldig med dette guttenavnet. Begge de to andre er oppkaldt etter mine oldeforeldre. Grunnen til at vi ikke kaller opp noen fra fars side er at vi ABSOLUTT ikke har noe forhold til dem i det hele tatt. Så hadde vært kjekt med oppigjenkalling av andre i familien. Men synes fortsatt det er vanskelig. Min lillebror døde i krybbedød da han var 3 mnd og han het Ole Morten. Er et fint navn synes jeg, men synes også det er for sårt og ta det navnet selv om jeg skulle ønske jeg hadde klart det. Jaja, skal på 3d imorgen, kansje det er en jente som skjules. Da er ikke navn noe problem. men for oss spiller ikke kjønn noe rolle, bare veldig frustrerende å ikke finne noe man liker 12392032%
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #21 Skrevet 6. januar 2010 Kjære anonyminia. Tror kanskje ikke du leste det jeg skrev, for jeg er sikker på at du ikke ville komme med en slik kommentar om du hadde lest det da jo det bare ville være for å være litt ond... Når man har gått gravid i nesten ni mnd og lett etter navn har jo også JEG lest meg opp på navn. Joda, jeg vet at Heike og er ett jentenavn, men jeg bor ikke i Tyskland, jeg bor i NORGE!!!! Er du klar over at Audun, Kim, Andrea, Chris, Dan, Eli, Freddy, Gerd, Gøran, Hanna, Helle, men alle disse navnene er både gutte OG jentenavn. Flere på denne linken: http://www.norskenavn.no/dobbeltkjonnede.php Ville alikevel ikke skrevet det til deg om du haddde nevnt ett av disse da jeg jo regner med at du er oppegående nok til å vite dette.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #22 Skrevet 6. januar 2010 Mitt nyeste innlegg ble lagt inn rett unde Anonyminia sitt da det var ett svar til henne. Det heter "Melding til Anonyminia" Håper den blir lest av rette vedkommende.
Mamsebamsen Skrevet 7. januar 2010 #23 Skrevet 7. januar 2010 Har dere tenkt å bruke begge navnene til daglig? Isåfall bør det jo være et fyndig navn som er lett å si fort. Det er fint å ha et navn på E, siden søskenene har det. Dere kan jo likevel bruke navn nummer to som daglignavn. F.eks Espen Lukas (evt andre navn på E), men kalle han bare Lukas. En sær tanke: Siden søskenenes mellomnavn begynner på M og N, og neste bokstav i alfabetet er O, vil det være fint å ha Ole som mellomnavn. Hva med et fornavn på E og Ole som mellomnavn? (Jepp, enig hvis du synes "klokka er snart 4 på natta"-tanken min blir for drøy....) Eskil, Even, Erlend, Erling osv. Troi Morten / Troj Morten Troj Ole Troi Lukas Ole Lukas Morten Emmanuel Have fun mixing and matching!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå