Gjest Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jenta mi skal begynne i barnehage nå, og siden barnehagen mente det var umulig å si hvor lang tid det kom til å ta med tilvenning, er jeg nysjerrig på hvor lang tid barna deres brukte. Hun er forresten 13 mnd gammel.
Raych Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Begge våre var 14 mnd da de startet. Brukte 3 dager på begge, men spesielt minstejenta kunne sikkert ha vært der alene fra første dag. Veldig tillitsfullt og tar nye utfordringer på strak arm:) Eldstejenta var også godt tilvent etter 3 dager. Hadde ikke behov for mer nei. Ingen av dem har noengang skreket ved levering. Bare smil både ved levering og henting:) De er nå 5.5 og 2.5 år. Tror nesten overgangen til skolen kommer til å bli verre for eldstejenta, ettersom hun er blitt mer og mer skeptisk til fremmede etterhvert som hun er blitt større. Og på skolen er det vel ingen tilvenningsdager.
melkekua™ Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Vi brukte 3 dager på begge ungene (de var 1 år når de begynte). Som regel holder det. Jeg jobber som ped.leder og det er veldig få ganger man må bruke mer enn 3 dager, kommer helt an på barnet.
sol2002 Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 jenta vår var 10 mnd da hun begynte, første dagen var hun der i 3 1/2 time da var jeg med henne hele tiden, andre dagen var hun der i 5 timer da var jeg der i 2 timer og tredje dagen var hun der hele dagen alene og det gikk kjempe fint.
januarbarna? Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 3 dager med begge, ingen problemer og de elsker barnehagen. De var rundt 11 mnd da de begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå