Gå til innhold

Hvor mange dager brukte dere på tilvenning i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal begynne i barnehage nå, og siden barnehagen mente det var umulig å si hvor lang tid det kom til å ta med tilvenning, er jeg nysjerrig på hvor lang tid barna deres brukte.

Hun er forresten 13 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge våre var 14 mnd da de startet.

Brukte 3 dager på begge, men spesielt minstejenta kunne sikkert ha vært der alene fra første dag. Veldig tillitsfullt og tar nye utfordringer på strak arm:)

Eldstejenta var også godt tilvent etter 3 dager. Hadde ikke behov for mer nei. Ingen av dem har noengang skreket ved levering. Bare smil både ved levering og henting:)

De er nå 5.5 og 2.5 år.

Tror nesten overgangen til skolen kommer til å bli verre for eldstejenta, ettersom hun er blitt mer og mer skeptisk til fremmede etterhvert som hun er blitt større. Og på skolen er det vel ingen tilvenningsdager.

Skrevet

Vi brukte 3 dager på begge ungene (de var 1 år når de begynte). Som regel holder det. Jeg jobber som ped.leder og det er veldig få ganger man må bruke mer enn 3 dager, kommer helt an på barnet.

Skrevet

jenta vår var 10 mnd da hun begynte, første dagen var hun der i 3 1/2 time da var jeg med henne hele tiden, andre dagen var hun der i 5 timer da var jeg der i 2 timer og tredje dagen var hun der hele dagen alene og det gikk kjempe fint.

Skrevet

3 dager med begge, ingen problemer og de elsker barnehagen. De var rundt 11 mnd da de begynte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...