Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det "greit" å bruke tåteflaske som vannflaske til babyer? Mi jente er 11 mnd og er ikk enoe flink til å bruke tutekopper. Vi har både Avent-kopp og Nuk, men hun søler noe veldig med disse. Når hun tar ut "smokken", åpner hun munnen for mye, og alt vannet renner jo ut igjen virker det som, hehe.. Så derfor bruker vi rett og slett tåteflaskene hennes. Dette går kjempefint, og hun søler ingenting. (Utenom når hun snur flaska på hodet såklart). Det som er lit kjedelig, er jo at hun ikke klarer å holde tåteflaska selv enda, så vi må alltid holde den for henne når hun skal drikke... Er det for dumt å bare fortsette med tåteflaske til vi ser at hun er flinkere til å bruke tutekopp, eller må vi prøve noe annet liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg noen erfaring selv da jenta mi bare er 5mnd gammel.

Men i barnehagen hun skal starte i når hun er ca 11-12 mnd så får ingen lov til å bruke tutekopper eller flaske. Ungene får vanlige glass som de skal drikke fra.

De minste barna drikker fra shotsglass da omkretsen på glasset er mindre enn et vanlig glass og størrelsen er enklere for de små å holde.

Så kanskje å prøve å gi henne vann via shotsglass eller eggeglass for så å gi henne i vanlig glass når hun har mestret de små glassene?

Skrevet

Oisann.. Starte med vanlig glass allerede ja.. Joda, kan jo prøve det, men regner med det blir noe søl. Hun er jo bare 11mnd liksom..hehe. Håper ikke barnehagen hun skal i etterhvert har forbud mot sånt gitt!:)

Skrevet

Vi begynte å prøve med kopp da eldste var 10 måneder, tok tid før han holdt selv.

Tåteflaske synes jeg de skal slutte med når de er året, tutkopp kan de ha noe lenger- men max 1,5 år. Det er min mening da!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...