Gå til innhold

Til dere som er 31-32 uker gravid , kan dere se her litt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll idag, og er 31+4 uker på vei, termin 08 mars...

Legen målte at symfysen er 35 cm og lå langt over normalen, da jeg spurde om vekstmering så sa han at det hadde han ikke hørt om.. Men ettersom jeg sier det så skulle han henvise meg til KK...

Hva ligger deres symfysemål på???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på forrige kontroll lå jeg godt over normalen jeg også, skal til 32-ukers-kontrollen i neste uke og regner med å ligge over normalen på den også, men jeg vil ikke ha vektestimering, de tar jo sånn feil! Svigerinna mi har de bommet med nesten et kilo på alle tre ungene hennes, hun har hatt vektestimering pga svangerskapsdiabetes...

Skrevet

Huff.. ja jeg og har sv.diabetes... men kjenner til de som ikke har det og likevel stor symfysemål.,,,

Skrevet

Jeg er 31+5 i dag og var på kontroll i går.

da målte jeg 33cm.. har ligget over normalen hele veien,og jeg har fått beskjed om at det ikke er noe problem. men kanskje 2cm har noe og si??

Skrevet

Hei

Jeg fikk samme beskjeden av min jordmor og blr super stressa!!! Bestilte privat ul for å finne ut hvor stor han var. Når jeg var på ul sa de at han var helt normal og ville bli 3,5 kg ved termin om han vokste likt som nå! Hun sa at grunnen til at målene var litt stor var at livmoren var stor, og at barne hadde god plass. Så mitt tips: ikke stress med det! Evt ta en ul om du føler at du vil vite....

Skrevet

Jeg var 35 på mandag 33+2 og sykehuset mente jeg var en uke lenger på veg en det terminen tilsa.

Skrevet

På kontroll uke 32+4 var mitt mål på 30..

På UL samme dag trodde legen at huleboeren veide rundt 2700g nå.. (Men måla han tok var litt usikre siden babyen ikke ville ligge stille.. Så vekta var ikke noe garanti)..

Skrevet

Tusen takk for svar.. har ikke lagt over normalen med de 3 andre, og de var 3280 gram, 3720 gram & 3780 gram da de kom til verden...

Ja kan og være livmoren som er stor i forhold til barnet ettersom jeg er flergangsfødende... ikke vet jeg... men er spent på hvor stor hun vil bli...

Skrevet

Hei!!!

Jeg var hos jordmor i går og var da 32+6. Ble målt til 34 cm, jordmor bemerket ikke noe mer med det, så lenger jeg har ligget over gjennomsnittet hele veien og ikke bare de siste ukene...

Skrevet

Jeg og var på kontroll igår, 31+4 med termin 8. mars :)

Symfysen var på 30, så akkurat på streken ifølge jordmoren. Dagen før var jeg på ultralyd med vekstkontroll og fikk da vite at ungen var ca 2% under snittet. Men - forsto det som vekten var estimert til 1700 gram, men ble litt usikker når noen her hadde fått estimert 2700 med omtrent samme symfysemål og bare en uke lenger ut i svangerskapet? Kan være jeg fikk med meg feil tall altså!

Skrevet

Jeg var på 32-ukerskontroll for to dager siden. Synfysemålet mitt var da på 32 cm, altså litt over snittet. Slik har det vært hele veien. Jeg fikk samtidig estimert vekt til å ligge 4 prosent over gjennomsnitt. Min jordmor har påpekt overfor meg mange ganger at symfysemål og vekt på babyen ofte IKKE henger sammen. Noen har mer fostervann enn andre, og noen har større livmor. Derfor trenger ikke dette å bety at babyen din er unormalt stor. Men skjønner jo at man ønsker å sjekke det. Er jo ikke helt kult å måtte presse ut en unge på 5 kg. ;)

Lykke til videre!

Skrevet

hehe ja sant.. er selv en liten jente adoptert fra indonesia, ikke mer enn 156,5 cm høy...

grøsser bare jeg tenker på hu i indonesia som fikk en baby på 9 kg, og har diabetes som meg....

Skrevet

synest og 35 cm i uke 31+4 var så høyt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...