CrazyCat Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Vi flytter inn i nytt hus og skal kjøpe nye stuemøbler. Vi har fra før en svart sofa som vi tar med oss. Veggene i stua er malt lyse og gulvet er eikelignende. Hvilke/hvilken farger kan/bør jeg velge på møblene? Jeg liker selv wengefarget og valnøtt (motefarge som kan bli vanskelig å få mer av om noen få år), men jeg er redd for at det kan bli for mørkt og hard med bare mørke møbler. Jeg vil jo ha det koselig! Hvite møbler liker jeg ikke. Noen som har noen tips? Evt link til bilder?
It's all about me Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Vi har svart sofa lyse vegger og eik på gulvet. Møblene er i bjørk og det er ikke hva jeg hadde valgt idag akkurat. For det første er det kræsj mellom eik på gulvet og en annen tresort på møblene. For det andre ønsker jeg meg alt i hvitt som er enkelt å kombinere og som er tidsriktig både nå og om mange år....antagelig, he he.
erteposen + 4 Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Svart skinnsofa er vanskelig, og spesielt i kombinasjon med mørke møbler. Det kommer an på stilen på sofaen. Det kan bli veldig hardt med mørkt, og jeg hadde kanskje holdt meg til eik og hvitt med puter og pledd som myker opp det sorte.
CrazyCat Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Takk for svar begge to. Sofaen er i svart skinn og ser slik ut: http://www.ekornes.no/no/stressless/stresslesssofaer/stressless-arion-20072/ Jeg må kanskje se meg om etter noe eikefarget, men jeg er redd det skal bli litt gult med mye eik i stua. Hvordan kan jeg evt kombinere med noe annet? Stua er todelt. I ene enden skal sofaen stå sammen med et salongbord og en tv-benk. I andre enden av stua blir det spisestue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå