Gå til innhold

Når kutte ut flasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som straks fyller to,han går med flasken i munnen store deler av døgnet,har aldri brukt smokk,jeg tror flasken er "kosen" hans.

Er to år riktig alder å kutte den ut?

og hvordan går jeg frem?

Har han ikke flasken når han slapper av eller sover er helvete løs her hjemme:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å fjerne den og ta vekk alt av flasker. Han er stor nok til å drikke av glass/kopp nå. De glemmer heldigvis fort, men litt hyling må man regne med i begynnelsen, sånn er det bare...

Skrevet

det er veldig lurt å erstatte flasken med noe. Som nevnt ovenfor her kan han begynne med kopp. Ta ham med på butikken og la ham få velge en kopp og to, og forklar at nå er han så stooor og flink gutt at han kan få lov å begynne med kopp og flaskene skal noen babyer ha ;)

Skrevet

Han bruker vanlig kopp til alle måltider.

Ja,å la han få velge et par kopper på butikken selv og fjerne flaskene helt hørtes lurt ut:)

Nå blir han storebror i mai,og dersom det ender med at minste må ha mme på flaske,hvordan reagerer storebror på det?

Vi skal bytte over til "stor" seng også,så minsten får sprinkelsenga.

Er vel i bunn og grunn litt redd for at han skal føle at vi "tar fra" han alt som er hans,fordi det kommer en baby.

Skrevet

Herregud!Hvis det er så vanskelig å vite hvordan man gjør ting,så la være å produsere barn!

Du er vel alenemor,og barna har to forskjellige fedre antar jeg?!?!?

Mulig å være så hjelpeløs.................................................!

Skrevet

oj,så aggressiv da gitt.

Hvis du er ekspert på dette så tar jeg gjerne imot gode tips!

Jeg er gift,og barna har samme far.

Ha en fin dag:-)

HI

Skrevet

Tvert imot kommer han til å bli stolt! Det er opp til dere p legge ting fram slik at han tenker: javisst! Jeg er STOR og flink! Skryt mye og lag dette med ny seng og kopp skikkelig spennede! La ham få bestemme litt selv nå, så får han en god følelse av å mestre ting. Å husk, Det kan ikke bli nok skryt når ting tar rett retning.

Si slik, men du min store gutt, du trenger vel ikke denne lille senga lenger? neeeesj det gjør du vil slettens ikke, for du er så stor blitt! Da skal du se at han vokser et hakk :)

Skrevet

Jeg lurer også litt på dette.

Min sønn er ikke mer enn halvannet, men han får flaske når han skal sove og en om han er ordentlig trøtt og morgengretten om morgenen.

Føler han er litt liten enda til å forstå at vi tar den bort.

Han bruker bare kopp og glass til måltider og da han er tørst, maser aldri etter flaska da....

Skrevet

Hvis han skal bli storebror i mai, hadde jeg kvittet meg med flaska og byttet ut senga hans så fort som mulig slik at det ikke settes i sammenheng med den nye babyen, men heller blir ett nytt skritt i det å bli stooor gutt :-))

Skrevet

Jeg kuttet ut flaske når ungene rundet året, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...