Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Da ser det ut til at jeg har fått svangerskapsforgiftning igjen... Sist fødte jeg i uke 32, og nå er jeg i uke 37, så jeg skal egentlig ikke klage. Men, det hadde vært godt å slippe de ekstra bekymringene som følger med. Var på kontroll på skyehuset i går, og skal inn igjen i morgen, og i mellomtiden er det bare å slappe av. Så i dag holder jeg senga. De ville se litt an og håper å kunne vente med å sette igang til jeg er i uke 38. Hvordan er det med dere andre som har det, merker dere det på kroppen? Hvor rolig tar dere det?
milliemor :) Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har ikke svangerskapsforgiftning, mangler litt mer proteiner i urinen, men står veldig i fare for å utvikle. Hvordan merker du det på kroppen da? Jeg merker ingen ting, er bare blitt veldig slapp og svimmel i det siste, men det kan jo være andre grunner.. Skal sjekke blodtrykket mitt på sykehuset i kveld og håper det er gått ned litt da..
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Jeg merker ingenting... Det er det som føles litt ekkelt. Sist gang merket jeg det den dagen det ble keisersnitt, med hodevondt og magevondt, men da hadde jeg ligget på sykehus i flere dager. Hvor høyt er blodtrykket ditt?
milliemor :) Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 De 2 siste ukene har jeg hatt enormt med svingninger i blodtrykket. Først var det 175/95, så 145/95, så etter å ha slappet av var jeg nede i både 131/89 og 122/74 og trodde jeg hadde kalrt meg veldig bra. 2 dager etterpå var det 140/120, men et mer nøyaktig blodtrykksapparat viste 139/94. Så aner jeg ikke, men blir greit å få målt det i kveld da vi skal på omvisning på føden. Har ødem 3 men kun 1+ på protein.
Lulleliten Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg er også kommet meg til uke 37 nå - og fornøyd etter å ha født i overgangen 34/35 forrige gang. Jeg merket fint lite forrige gang, ble ikke ordentlig syk før jeg våknet opp etter narkosen og babyen var ute... (Hadde da både preemklampsi og HELLP). Denne gagnen har jeg vært litt slapp med hodepine, kvalme, vondt øverst i magen under ribben - men blodtrykket har vært relativt greit. Altså en mild til moderat preemklampsi/sv.forgiftning. Blir fulgt veldig godt opp. Du må bare forsøke å slappe av og stole på at kontrollene fager deg opp, samt ha lav terskel for å ta kontakt med fødeavdelingen om du er det minste usikker. Jeg har vært ut og inn av fødeavdelingen for ekstra sjekker fordi jeg har opplevd synfostyrrelser og andre symptomer. Jeg har fått vite at de heller sjekker 100 ganger for mye enn den ene gangen for lite. På bakgrunn at den historen du har, så vil du nok få samme beskjed som det jeg har fått. Kryss fingrene, prøve å stresse ned, og tenk positivt!
Anabelle2010 har født! Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning da jeg skulle ha min første for seks år siden. Jeg hadde gått med mellomhøyt blodtrykk i flere uker og litt ødem og protein. Da jeg ble innlagt hadde jeg maks protein og maks ødem + blodtrykk på 185/120. Jeg skjønte ikke at det var såpass alvorlig og merket ikke annet enn at beina var så hovene at det verket og jeg var nok litt ekstra sliten. Jeg ventet med å gi beskjed om plagene fordi jeg skulle på vanlig kontroll noen dager senere. Men jeg var i overgang mellom uke 38 og 39 og ble startet dagen etter, og det tok litt over 24 timer før prinsen ble født. Han hadde nok fått litt lite næring på slutten og veide 2960, men var ellers i fin form. Det er litt skummelt når man har såpass vage symtomer at det kun kan måles hos helsestasjon/lege!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 Kontrollen i går viste at babyen fortsatt har det fint, han ble estimert til 3500g og er veldig aktiv. I dag har boldtrykket ligget på 160/100 selv om jeg bare har ligget/ sittet i senga hele dagen. Bare vært oppe på do og for å finne meg litt brødskiver. Ellers har jeg vært oppe på ettermiddagen for å spise middag som mannen laget. Så, jeg føler at jeg har gjort så lite som mulig. Har ikke noe særlig ødem, og ikke så mye protein i urinen. Men, det ligger jo i bakhodet, og en kjenner nok litt ekstra etter på alt mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå