Gå til innhold

aaarg....grøt og mat og stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen ganger.eller ofte , så gaper hun så lite at jeg får inn en liten dråpe med grøt, noen ganger gaper hun bare hvert 2 minutt...

vet hun er sultne, men whaaaat to dooo? Tar så lang tid å få i henne grøt..

dette går ikke i lengden , iallefall ikke når jeg har avtaler jeg må holde, som foreksempel helsestasjon osv..

Jeg klarer ikke å sitte og amme (lang historie) må ligge å amme. så å amme på helsestasjonen om hu blir grinete går ikke, iallefall ikke om det er lys på, da ser hun alle andre steder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi snuppa mi småbiter av brød(m/leverpostei i starten) da hun var ca 6mnd. Da nekta hun mere grøt, å sitte stolen å spise brødbiter selv er myyyye mere stas! :D Og vann fra tutkopp til. Veldig lett å mate små brødbiter i vogn på tur også, mens man går/handler e.l. Nisteboks og tutkopp=fiks ferdig for tur ;)

Skrevet

hadde hun fått tenner da? mi har ikke det enda :)

men god ide, men så er jo jeg høemor da, og er litt redd for om hun setter fast noe i halsen ..hehe :P

Skrevet

"Problemet" med brød er ikke at barnet setter det fast i halsen. En tar små biter og legger det i mme/mm slik det blir mykt som grøt nesten. Det negative er om du er like elendig til å bake som meg. 1 1/2 kjøpebrødskive inneholder halvparten av saltmengden som er anbefalt til en voksen person, og en bitteliten baby skal jo ikke ha salt. Mine likte ikke grøt, og jeg ble anbefalt å bake brød uten salt om en skal gi brød regelmessig av en svært lite hysterisk barnelege i familien. Greit å være obs på det i alle fall. Mine bruker også superlang tid på bittelitt grøt, og det tar en times tid med mating.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...