Gå til innhold

Svigermor som blander seg! Irritert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha dåp i slutten av neste mnd, og har såvidt begynt planleggingen. Vi har lenge diskutert hvem og hvor mange vi skal be. Jeg har liten familie, 6 stk med foreldre og søsken med følge. Samboer derimot har 20 med stort og smått.

Etter først å ha tenkt å bare invitere besteforeldre og faddere til middag, har vi nå blitt enige om å invitere de voksne til middag og barna (eldste er 18 og minste er 2) til kaffe og kaker.

Dette syns selvfølgelig ikke svigermor noe om, da alle disse ungene (10 stk) er hennes barnebarn. Hun mente vi burde be alle, siden det var var så sjelden alle møttes osv.. bla bla bla. Hun har sikkert ringt meg 5-6 ganger siste uka om dette. En av de andre svigerdøttrene hennes er gravid i 6 mnd, og i går hadde hun snakket med henne. Og hun var i dårlig form. Så nå mente hun plutelig at vi burde ha et lite selskap allikevel pga dette. Herregud! Jeg blir helt matt.. For det første er dette vår og jenta vår sin dag, og jeg syns jeg ikke vi skal ta hensyn til det.. Vi inviterer selvfølgelig hun som er gravid, men er hun dårlig trenger hun selvfølgelig ikke å komme. Jeg blir så irritert at jeg nesten har lyst til å flytte hele barnedåpen til stedet jeg opprinnelig kommer fra (som er 50 mil fra der vi bor). For det andre syns jeg ikke svigermor har rett til å blande seg i hele tatt.. Hun er veldig kristen (ihvertfall utenpå, jeg tror ikke det stikker så dypt egentlig...), og det hadde egentlig vært moro å hatt navnefest i stedet for dåp bare for å sett reaksjonen,.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noen andre i familien som kan ta en prat med svigermoren din og prøve å få henne til å forstå at det er begrenset hva dere kan ha plass til i dåpsselskapet, det er vel ikke riktig at du må ta støyten alene for dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...