Gå til innhold

forsikring til hund?noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil forsikre hunden min,hvilken forsikring anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har en forsikring som går på sykdom, operasjon osv. har forsikringen gjennom gjensidige. Du bør ringe rundt til forskjellige forsikringsselskap, da det er store variasjoner ute å går. Opplevde en plass at forsikringen dekket kun dødsfall på dyret... vi bet rett i underkant 800kr i året, men det kommer ann på rasen.

Skrevet

Vil anbefale agria forsikring. Dette er ett forsikrings selskap som kun har med dyr og gjøre. Alle konsulentene er selv dyreeiere.Sjekk ut www.agria.no . De fleste jeg trener med bruker agria og er kjempe fornøyd

Skrevet

Som CJB sier, Agria :o) Har hørt fra flere oppdrettere også at det er den beste :o)

Skrevet

Ha ha, hva har det å si at "konsulentene er dyreeiere"..?

Hva slags fordel er egentlig det? (seriøst sp.mål).

Skrevet

Da jeg hadde hund var hun forsikret i Agria, både veterinær (egenandel 900,-) og livsforsikring (forsikret for 10000,-). Kostet rundt 2000,- i året.

Skrevet

Jeg visste ikke at det var et kriterie for å jobbe i Agria, men det er jo kanskje en fordel fordi man da kan sette seg inn i hva kundene føler for dyrene sine.

Litt dumt hvis en konsulent hater katter, og noen som elsker katten sin ringer og har en skadet katt.. Ikke sikkert konsulenten da helt ser "verdien" i katten..

Skrevet

jeg forsikret min hund i gjensidige, fant ut at de var best for meg.. hadde stor hund, dogo canario, kostet rundt 180,-i mnd.. kjempefornøyd:)))

Skrevet

Hehe, godt poeng. Jeg hadde ikke likt å ringe den konsulenten!

Må si at det var rimeligere å forsikre hund enn jeg trodde :-)

Skrevet

Jeg brukte Gjensidige på den forrige hunden fordi alt vi hadde var forsikret gjennom dem og vi fikk bedre pris. Hadde både dekning på veterinær utgifter og død, og fikk bruke begge deler. De betalte ut uten problemer og jeg var veldig fornøyd. Tror vi betalte 1200,- kr i året. Det var en boxer tispe (etterhvert sterilisert).

Nå har vi byttet til KLP, igjen en boxer tispe. Aner ikke hva vi betaler, men har god erfaring med dem og. Tispa måtte steriliseres nå i sommer, ingen problemer med utbetaling etterpå. Hun er forsikret for livet også, men akkurat der valgte mannen min for lav (han valgte 10 000, burde hatt 14 000, da det er det en ny boxer koster). Kan ikke forandre det nå da det er sannsynlig hun blir avlivet i løpet av noen måneder pga skiveprolaps i ryggen.

Det er også viktig å vite at jo tidligere, jo bedre. Dvs, best å kjøpe forsikring på hunden som valp, ikke voksen, for da er den billigere.

Sjekk med selskapet du har hus, bil, osv videre forsikret med og hva slags ordninger de har for hund. Noen er bedre enn andre. Synes Gjensidige og Agria er veldig gode. Men kan bare nevne at, som dyrepleier, fikk vi ofte spørsmål fra Agria om journalutskrifter for å se om det virkelig var et problem eller ikke. Noen eiere fikk problemer med utbelaling fordi de ble ikke trodd av Agria at det var et reelt problem med dyret, og det kan oppleves som ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...