Gå til innhold

Trenger råd ang baby ut i kulden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste jeg kan gjøre for ungen i morgen?

Er dessverre helt nødt til å dra til byen i morgen.. Og vi har 24 minus her nå.. :(

Har en unge på 3 mnd som jeg må ha med.. Har dessverre ingen som kan komme og passe på han imens..

Hva bør jeg gjøre når jeg skal ta han med? Skal jo selvfølgelig kle veldig godt på ungen med masse ull, men bør jeg legge noe over munnen og nesa hans? For å varme lufta litt liksom..

Skal kjøre dit jeg skal, men pga parkering er det godt mulig at jeg blir nødt til å trille 5-10 min en vei..

Skulle gjerne unngått den byturen i morgen, men må... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lue og klær av ull, ned i voksiposen.

Ingenting over nese/munn.

Skrevet

Har ikke voksipose og må ha ungen i bilstolen..

Skrevet

Du har vel tenkt til å trille denne babyen i vogn de 5-10 minuttene?

Og du har vel en vognpose?

Skrevet

Her er det ikke like kaldt, men kald nok til at jeg kler på lillemor alt vi har av ull og dresser, hun er 7mnd men trenger likevel klær :)

Her er min oppskrift til innpakking:

Innerst: Ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker.

2.lag: Ulldress (en passe tykk, romslig og myk)

Ytterst: En god tykk vinterdress MED hette på, den er for lang på armer og ben så den dekker hender og føtter

Lue som går over hodet, med hull til ansiktet, og hetten utenpå denne. Votter uten tommel (ull).

I vognen har jeg en tykk saueskinnspose som hun ligger godt i, men har likevel med to baby ulltepper. Det ene ruller jeg og legger rundt hodet og passer på at hetten på dressen ligger inntill hodet.

Det andre er over henne inni posen, godt opp til ansiktet.

Over vognen har jeg hatt et pledd brettet i to, men idag hadde jeg et babysaueskinn med hårene vendt innover. Så hun slipper å puste inn isluft.

Vil også anbefale deg å kjøpe en varmeflaske å legge inn til babyen på de riktig kalde dagene!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Blir nødt til å ha babyen i bilstolen som da klikkes fast i trille.. men det med babysauskinnet over hørtes smart ut.. tror jeg prøver på det over håndtaket på stolen..

Hadde jo selvfølgelig tenkt å kle på så godt som alt vi har av ullklær..

HI

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha med vogn? Greit at barnet sitter i bilstol i bilen, men å trille ute i 24 minus i bilsete høres vel kaldt ut for en liten på tre måneder. Så igjen, hvorfor kan du ikke ha med vogn?

Skrevet

Har ikke styrke nok til å klare å få vogna inn og ut av bilen når det er så kaldt... Kan jo nesten ikke spørre en tilfeldig forbipasserende om hjelp til å løfte ut eller inn vogna..

Skrevet

syns også det hørtes kaldt ut i bilstolen! syns ikke du burde det! ta ordentlig vogn!

Skrevet

Jeg tror også at du skal revurdere dette med vogn, da det bilstolen ikke beskytter mot vind. Hvis det er 24 kuldegrader ute så vil det selv med svak vind være 30 effektive kuldegrader. Hvis babyen ligger i vognen vil denne beskytte h*n mye både mot kulde og vind. Tror ikke jeg ville tatt sjansen på noe annet nå som det er så kaldt. Til og med en voksen person kan få problemer med å puste når det er så kaldt ute...

http://www.yr.no/nyheter/1.6931674

Skrevet

Men hvis du skal trille med bilstolen må du jo uansett ha med understellet? Og da kan du vel bare løfte denne ut av bilen, ha bagen i sete, klar med skinnpose og tepper, legge babyen rett fra bilstolen og over i bagen før du setter baggen på understellet?

Slik løser jeg det problemet om dagen. Bor på østlandet, så det er under 20 her om dagen også...

Skrevet

Men hvis du skal trille med bilstolen må du jo uansett ha med understellet? Og da kan du vel bare løfte denne ut av bilen, ha bagen i sete, klar med skinnpose og tepper, legge babyen rett fra bilstolen og over i bagen før du setter baggen på understellet?

Slik løser jeg det problemet om dagen. Bor på østlandet, så det er under 20 her om dagen også...

Skrevet

Får vognbagen plass i trilla da?

hmm.. lurer egentlig på om jeg bare skal ta på det elastiske sjalet og bære ungen.. finner jeg noe vi kan ha rundt oss, så blir jo da lufta litt varmere for han og..

Skrevet

Hvorfor kan du ikke spørre en forbibasserende egentlig.Det hadde jeg gjort om jeg ikke klarte å fikse det selv...er ikke farlig å spørre om hjelp da når man virkelig må.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er uansvarlig av deg å ta med en 3 mnd gammel baby når du absolutt ikke kan tilrettelegge med vogn osv. Du sier det er 24 minus hos dere når du skriver dette; hva om det er enda noen grader kaldere når dere skal legge ut på denne turen i morgen?

Du sier at du "må" dra med babyen, men det kommer jo til et punkt der man faktisk ikke KAN....da hjelper det ikke hvor viktig ærendet er!

Hva i all verden er så viktig at du er nødt til å risikere helsen til babyen din??

Skrevet

Jeg ville gått for sjal. Så slipper du hele problemet med vogna. Forvarm bilen og bær ungen ut i passe med klær og godt med tepper rundt seg, når du er i by'n så putter du'n bare i sjalet med stor jakke rundt dere begge. Da blir problemet med kald luft borte og, blir godt og varmt innat deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...