Tabitha Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 For førstegangsfødende knytter det seg ganske store forventninger til januarsalget, og man skal helst ha detaljerte kunnskaper om produktene man kjøper, og velge ut det som er nødvendig. Så jeg må være overalt samtidig, og skaffe meg hele oversikten. Blir helt utslitt av det... Og akkurat nå føler jeg meg ekstra gravid, trøtt og tissetrengt m.v. Snø og is er det også. Skulle ønske jeg slapp å sette meg inn i alt om duo og kombi og babyutstyr på en gang! Andre som kjenner det slik?
maria isabell Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 kjøp bilsete med base 0 til 4 år:) gå innom apoteket si at du venter førstemann og få dama til å finne fram det mest nødvendige...sink silluen salve,termometer,ammeinnlegg.. coop har billige nyfødt bleier:) spar kjøp har billige og veldig gode tøyfiller til å vaske stumpen med vogn er kjempe vanskelig, det må du se på lenge, kjøp bagen rommslig:) ikea har singler barneseng til 3-4 hundre ink madrass,knallgo seng:) ikea har badebalje med anti skli under billig og god:) sparkjøp har gode dyner sparkjøp sin tom og trine ull er helt ok og billig ellers har nøstebarn (dyrt) noe fantastisk fin ull med lanolin som bekjemper bakterier som du ikke trenger å aske så ofte og flekkvaske for det meste...utrulig lettvindt...janus har også mye fint:) du må ikke ha seng, er vogn bagen stor kan ungen sove der de første mnd:) mangen barn liker faktisk betre å sove i bagen i begynnelsen håper dette har vert til hjelp, hadde det akkurat slik som deg med første mann:) ps: skal du har våtservietter sats på de med vann og alovera:)
snartmammapåny Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 les på nette du om de ulike vognene. www.vogndilla.no er en informativ side
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Barn bør ikke sove i vognbagen sin innendørs! Til det er den for tett! De er laget for utendørs bruk. Holde vind og vann ute osv. Innendørs funker det ikke Men en lur i ny og ne er ok altså. Bare ikke over hele netter. Å gå på apoteket og si at du venter førstemann for å la dama plukke ut for deg kan bli dyrt. Les deg heller litt opp til hva du trenger, eller kjøp etterhvert. Er ikke mye du bør ha i hus før fødselen heller. Jeg anbefaler ammeinnlegg i ull (gull verdt også om sommeren) og microsoft til å rense navelen med. Samme med pyrisept, evt renset vann (husker ikke navn). Olje til å bade i kan være lurt å ha, siden mange nyfødte er helt tørre i huden. Hvis du legger ut et innlegg her får du nok mange gode tips, bare å finne dem som kan passe deg og ditt Ikke handle mye du _kan_ få behov for bare fordi det er på salg. I lengden vil det tape seg. Da er det bedre å heller betale litt mer for det du oppdager at du faktisk trenger. Å shoppe med baby -hvertfall når det er førstemann- er ikke noe problem Så fort en er på bena kan dagene føles lange og ensidige, da er det god tå få komme seg litt ut. Vogn bør du nok bruke tid på ja. Men det finnes jo enormt mange sider med tips til hva en skal tenke over, og hva som er fordelene med de ulike vognene. Antagelig har du alt tenkt på det _før_ salget starter.
Tabitha Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2010 Kom som en overraskelse på meg at vognkjøp var så komplisert, så måtte sette meg inn i alt nå. Og hvordan kan en "hardbag" være for tett å sove i? Babyen har god åpning til resten av rommet.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 bærebagen går helt fint og sove i inne det har alle mine 3 gjort. senga var for romslig de er jo vant t il og ha det rangt i magen, gadd aldri og bruke masse tid på vogn visst je gville ha kombivogn den gangen,,men denne gangen er jeg ikke sikker , blir vel og bruke den jeg har. og som hu ene over sier at når du har fått roet deg ned etter fødselen er det bare deilig og ut og shoppe ...men noe er seff best og ha før som... . seng+madrass, bleier, ull ammeinlegg, smokk,og litt ulltøy til babyen hverfall om vinteren.og litt andre klær ...bæretøy er greit og ha men er også greit og vente med så du kan prøve med barnet i. og selvfølgelig vogn. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå