1881 Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 si meg er det normalt og betale for et helt semester med engang? Altså ca 3000 kroner? Hadde nemlig lyst og gi henne noen ridetimer i fødselspresang, men fikk til svar at man måtte betale for et helt semester noe som er helt uaktuelt for min del. Hva om barnet heller ikke plutselig har lyst og ri mer etter f.eks 2-4 timer, da blir det jo svindyre ridetimer ettersom jeg regner med man ikke får pengene tilbake! Noen som vet noe om slike ridetimer/ kurs?
Mom2Two Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Er det ikke vanlig å betale det meste for et semester av gangen da? De trenger jo litt forutsigbarhet de som arrangerer ulike kurs også. Betalte akkurat for dansing for minsta, og da måtte jeg også betale for hele semesteret.
1881 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2010 Jo det er sikkert normalt, men flere jeg kjenner har fått noen prøvetimer med barna sine på både turn og dans før de betalte kontigenten før de betalte i tilfelle barnet ikke ville gå på dette, mener man kunne fått forsøkt noen ridetimer før man fant ut om dette er noe for en eller ikke, synes ikke du også det?
Mom2Two Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes ungene kan lære seg at man forplikter seg til et semester om man skal starte på noe, jeg. Har ikke vondt av det.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Helt vanlig at man må betale for et kurs. Man kan spørre om man kan få 2 timer prøving. Her er det ok og jeg tror man betaler 200 kr pr gang.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Hvis hun skal gå kurs må hun melde seg på hele kurset. Men du kan jo gi henne noen enkelttimer - 200 -250 kr timen:-) Her har de noe som heter ministallgjeng, som er flott:-) De har vel andre tilbud enn bare kurs vel?
camilla^ Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Vi har to barn i huset som går på riding, men forskjellige ridesentere. Begge to må vi betale for hele semesteret. Hun minste skal ta noen timer der som hun ene går, og hun betaler kun når hun er der. Det er for barn opp til 6 år og helt nybegynnere. Så der har de lagt det mer opp til at det ikke er en fast gjeng hele tiden, og de må ha med seg en voksen. Til de andre så har de så og så mange instruktører tilstede, og det er det da betalt for i semesteravgiften. Så om ikke alle kommer er det de som har betalt sitt problem. Men det er nok veldig stor forskjell fra ridesentre til ridesentre. Min søster er med sin sønn på riding av og til, det er en dag som det er åpent for alle. De som bare vil titte kan titte og de som vil ri betaler for det. Har en tidligere jobbkolega som har familie som driver ridesenter, og de tar enkelt timer for de som ønsker det. Dette koster litt mer enn de vanlige kursene, men det er jo greit å finne ut om man liker eller ikke. Jeg er spent siden hun her ar første ridetime i morgen, og hun har elsket hest i hele sitt liv. Så litt nyskjerrig på om det blir så stas som hun håper på. Hun som har gått på riding lenge nå, har aldri vært noe glad i hest men fikk interessen da farmor fant interessen, så de koser seg sammen på riding. Nå er det snakk om å kjøpe hest også, noe jeg syns er helt greit så kanskje jeg også tørr å sette meg på en hest.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Vi betaler for et semester av gangen, men noen steder betales det pr ridetime.
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Mange steder er det mulig å ta enkelt-timer. Ofte til en høyere på ridekurs. Dersom målet er at barnet skal bli flink å ri vil jeg heller anbefale enkelt timer. Om det er for å ha en kjekk sosial aktivitet er ridekurs glimrende! Jeg forstår godt at du er usikker på å betale for et ridekurs om barnet ikke har ridd før, men min erfaring er at så og si alle barna som begynner på kurs fulfører det og ønsker å fortsette! Lykke til! Du høres ut som en super gudmor Klem fra Ridelærer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå