Gå til innhold

Ble plutselig så fryktelig bekymret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at det skal være noe galt motorisk med babyen. Kjente jo det jeg trodde var spark for noen uker siden, flere ganger, men nå kjenner jeg absolutt ingenting!! Jeg er 18 uker. Trodde jo at jeg innnen nå ville kjenne tydelige spark ofte siden jeg er tredje-gangs...Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke før en blir ca 25 uker på vei en skal kjenne babyen vær dag.Før det er det "lov" at det går i rykk og napp :-)

Varierer fra person til person alt dette.

Hvis du er veldig urolig må du ta det opp med legen din.Mest sansynelig så er alt normalt :-)

Skrevet

Er nok ganske vanlig at man ikke kjenner hver dag så "tidlig" ja....Eg kjente bevegelser fra uke 13, men i uke 17-18 kunne det fremdeles få en dag eller to imellom sparkene. Antagligvis er det fordi babyen din har snudd seg og sparker innover og da kjenner du det ikke....

Skrevet

Ja, hadde jeg bare kjent det noen ganger, men nå kjenner jeg det jo aldri. Har prøvd å drukket kald drikke for å virkelig ligge å kjenne etter, men kjenner ingenting...

Skrevet

Har du vært på ultralyd?:)

Er det ikke sånn at visst morkaken ligger på fremsiden så kjenner man ikke spark/bevegelser før senere i svangerskapet? Det sa jordmor til meg etter ultralyden, og morkaken låg på fremsiden hos meg.

Skrevet

Jeg skal på ul 15.januar, så da får jeg jo sett at alt går bra :) Har tidligere vært på ul i uke 10 og 13. De sa ikke noe om dette da, men det var kanskje tidlig. Ikke moro når man bli bekymret...vanskelig å kvitte seg med tanken.. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg er i mitt andre svangerskap uke 22+6. Første gang kjente jeg liv allerede fra uke 14-15, og hun var veldig aktiv hele veien - og er det fortsatt. Denne gangen var jeg på ultralyd i uke 19 og hadde da ikkje kjent noe særlig. Alt var bra. Morkaken lå på fremre vegg samt at det antagelig er et roligere lite vesen som ligger der inne denne gangen. Nå kjenner jeg liv daglig.

Ikke bekymre deg. Sjansene er absolutt størst for at alt er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...