Gå til innhold

burde sikkert bli glad men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes ikke noe om å få kommentarer om den gravide magen min jeg. Flere som har det slik? Når folk kommer og sier, ser du har vokst noe sykt, eller, for en fin og god babymage du har fått, så blir jeg nesten litt paff. Burde sikkert ta alt med ett smil, for jeg er jo bevisst. Og ville aldri vært denne magen foruten! Men at alle skal komme og kjenne og snakke om den, det syns jeg ikke alltid noe om. Flere som har tenkt, tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir bare flau og synes det er litt pinlig når folk kommenterer magen min. Er ikke helt komfortabel med at kroppen min plutselig er "allemannseie"

Skrevet

nei, er sånn jeg og tenker.. plutselig er magen blitt noe alle har "rett" på å kommentere eller kjenne på.. Jeg vil bare finne en måte og fortelle hva jeg mener om det til de som sier og gjøre slikt, på en fin måte.. :/

hi

Skrevet

Veldig rart at hvem-som-helst har rett til å si hva-som-helst om kroppen min bare fordi jeg er gravid.

Men jeg takler alle komentarene bedre nå i andre svangerskap enn jeg gjorde i første. Heldigvis.

Skrevet

Det finnes ikke så mange "fine" måter å si fortelle det på. Jeg synes heller du burde se på intensjonen til de som sier det. De tror faktisk at du setter pris på det, at det kommende barnet ditt får oppmerksomhet og blir satt i sentrum. At du som kommende mot får oppmerksomhet og blir satt i sentrum.

Mitt råd: Kutt ut den forvrengte, hormonelle selvmedlidenheten (for det er det det er, beleave me, je har vært gravid), og sett heller fokus på de som vil deg godt men ikke vet helt hvordan (jeg har vært en av dem flere ganger også).

Skrevet

Syns ikke mye synn i meg selv, og det er jo nok ikke noe vondt ment av dem som sier det og legger ut, men syns bare att overgangen ble så stor. plutselig var den der, og plutselig var alle kommentarene der. Vet ikke jeg, men jeg foretrekker ikke å bli snakket slik om. Menmen, har vel rett, de mener nok ikke noe vondt i det. Syns bare det er hardt og takle overgangen aleine, om ikke alle skal gå rundt og påpeke det i tillegg.. hmm..

Skrevet

magen hae jeg ikke noe imot at folk snakker om, for jeg trives veldig med den selv...Men selv om man er gravid så er det ikke greit å snakke om at man har lagt på seg... folk trenger ikke si at ååå jeg ser du får jente, for her har det lagt seg ellers også...osv!

Jeg blir ikke mindre lei meg selv om jeg er gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...