Terese med to jenter Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Brio Go bilstol med base, det står at man fester det med bilens isofix feste eller noe, men hvordan finner jeg ut om jeg har sånt i min bil?? Haha, nå høres jeg skikkelig dum ut, men jeg vet liksom ikke helt hva det er... Går det ikke an å feste basen med vanlig belte også?
Bromelia Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Se her: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=28089&template=product_info&open=925 Tolker det slik at du kan bruke basen i vanlig belte og med isofix. Lett å finne ut om du har isofix. Bare ta en titt i baksetet. Hvis det er noen små plastlokk som det står isofix på så har du det. Det er godt synlig. Kan være det varierer litt fra bil til bil, men det er i hvertfall sånn i vår bil.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 alle biler nyere enn 2000 har isofix, noen eldre også men da varierer det litt. det er "metallhemper" som du kan klikke basen inn på. er i sprekken mellom sete og ryggen i baksetet.
Frøken B ღღ Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det har jeg hørt før... Og levde i den troa, lenge. Jeg har en Renault Megane 2001-modell og tenkte å sjekke for å være sikker før jeg kjøpte base. Men jeg greier ikke å finne noe isofix i min bil. Vi gikk for en kombibase vi da (Maxi Cosi).
Symbio Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Vi har heller ikke å vi har en Audi A4 fra 2003, så ingen isofix på vårs.. men har også hørt at jo nyere bilen er så er det større sjangs for å ha et slikt feste.
NostraStoria Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Har du ikke isofix fester bør du heller ikke kjøpe isofix base, men beltebase. Da vil du allikevel kunne klikke bilstolen av og på - istedet for å styre med belte hver gang. I 2000/2001 var det fortsatt veldig nytt med isofix, så det er ikke alle biltyper/modeller som har det. Hvis du er i tvil kan du jo ringe bilforhandler som selger den biltypen du har? De har peiling på dette her. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Alle biler har IKKE IsoFix etter 2000. Har en bilmekaniker til mann som får mye spørsmål angående akkurat dette. Det bilene har er fester til å feste Isofixfestene i. Var det helt på tryne å forstå? Det betyr at du kan sette bilen din på verksted å få satt på festene uten å måtte sveise. Ligger på ca 1000-2000.- en plass. Kan jo være lurt å spørre om pris. Tar ikke lang tid.
vann123 Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 har sett at det følger vanligvis med en oversikt over hvilke biler som har isofix-feste med bilsetene, har ihvertfall gjort det med flere av setene vi har hatt :-) se ellers i håndboken til bilen, der står det, det er ikke alle biler der det er merket godt i baksetet at de har isofix.
Tremo Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Selve stolen kan du nok feste med belte. De fleste baser som skal festes med isofix går IKKE ann å feste med vanlig belte, men etter en kjapp titt på nettet, så ser det ut til at Brio faktisk har laget en kombibase som kan brukes både med eller uten isofix ( http://www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/?b=3 ). Ønsker du å ha base til bilstolen din og ikke har isofix i bilen din, må basen festes ved hjelp av bilens bilbelter. Det ligger garantert med bruksanvisning på begge måter, ellers så er det bare å spørre på butikken der dere kjøpte den. De skal vite dette.
Lulleliten Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Jeg kjørere en 2000 modell Golf stasjonsvogn. Vi fant ISO-FIX og var veldig fornøyd. Men - da representatnten fra butikken monterte stolen, så sa han at ISO-FIX festene på gamle biler lå så lavt at bilstolen kunne oppleves for bratt. Vi må derfor se det litt an, og muligens heller bruke bilens belter. Da villle stolen oppleves som lavere, og dermed mer komfortabel. Tja....vi får se hva vi endre opp med, akkurat nå er stolen festet i ISO-FIx festene. Vi får se når prinsessa melder sin ankomst hva hun foretrekker. :-)
lillenims Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Ford kom med isofix i 2007, så vår stasjonsvogn fra 2006 har det ikke.Det varierer altså mye fra bilmerke til bilmerke.
Terese med to jenter Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2010 Takk for mange svar ble helt overrasket når jeg så det, for da jeg ikke hadde fått svar etter en stund i går tenkte jeg at dette var ikke noe folk gadd å svare på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå