togutter Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har plutselig fått sinnsykt tørr hud på armene. Har brukt samme body-lotion i flere år (parfymefri). Mulig det kommer av tørr inneluft (varmepumpen går for fulle mugger i disse kalde dager) Noen som har tips til hvordan jeg kan få huden min "normal" igjen??
Tommage♀♂ Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Det kan også komme av kulden ute, eller om du reagerer på ulltøy mot huden. Men om du mistenker tørr inneluft kan en luftfukter være en god invistering. Oljebad kan også hjelpe.
camilla^ Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Om dere har tørr inneluft vil jeg anbefale å sette en kjele med vann på peisen om dere har det, da blir luften fuktigere. Og fylle opp når det blir tomt. Om dere ikke har peis så kok vann på komfyren og sett kjelen i det største rommet til vannet er kaldt igjen. Det hjelper. (her hjelper det med å ha klestørken i stua for øyeblikket, har ganske lite hus. men jeg merker fort når det blir tørr luft inne. Og jo mer varmeovner som brukes jo tørrere blir lufta, og jeg blir knusk tørr. )
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Ër nok både kulden ute og den tøre oppvarmede luften inne som gjør det. Jeg klør enormt i hodebunnen for tiden :/ Har ikke lus, det er bare tørt. Ser det er flere som går å klør seg for tiden. Finn deg en god krem. Lotion hjelper ikke når huden først er tør. En krem uten vann/aqua er nok det beste. Så er det viktig å drikke mye vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå