Gå til innhold

Overføring av ferieuker når man er i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regler på dette, kan jeg overføre mine 5 ferieuker til året etter når jeg er i permisjon? Skal være i permisjon fra mars i år, og kunne tenkte meg å overføre noen ferieuker til neste år siden jeg bare får feriepenger fra de første 12 ukene fra permisjonen. Noen som vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed om at det var ingen problem å overføre ferien (måtte jo søke først) jeg jobbet i kommunen da og sluttet når permisjonen var ferdig, fikk derfor feriepengene ut i lønn..

Skrevet

Det er stort sett ikke noe problem å overføre ferien til neste år, men det gir ikke mer feriepenger fordi om. Altså, selv om du da har 10 uker ferie til neste år får du fortsatt 12% av bruttolønn i feriepenger. Utbetaling av ferie er ikke lov lenger.

Skrevet

Vanligvis er det bare to uker man kan kreve å få overført til neste år, men dette har ofte liten praktisk betydning ved foreldrepermisjon da man kan forlenge perm.tiden ved å ta ut ferien langs med -men hadde villet avklart med arb.giver på forhånd for sikkerhets skyld..

Det er fortsatt mulig å få utbetalt ferie i enkelte tilfeller, som f.eks. ved uttak av foreldrepermisjon!

Skrevet

Okei takker for svar. Fikk nemlig opplyst på lønningskontoret på jobb at jeg kun kunne overføre 5 dager ferie, men mente jeg hadde hørt ti dager tidligere. Jeg skal ikke ha utbetalt disse ukene i kroner og ører, men spare de til sommeren 2011, slik at jeg kan ha litt ferie da, får jo ikke så mye feriepenger så blir dyrt å ha mange uker ferie men ikke feriepenger og lønn. :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Er en del arbeidsplasser hvor man ikke får overført så mye. Tror nok du bør høre med jobben din så snart som mulig.

Skrevet

På min jobb har jeg fått beskjed om at 2010-ferien kan jeg ta på et eller annet avtalt tidspunkt inni permisjonen jeg skal ha i år, slik at permisjonen blir forlenget tilsvarende neste år.

Skrevet

Hei

Jeg jobber med dette i staten og der kan man overføre 14dager av fem uker resten kan man forlange og få utbetalt, men da kommer ikke pengene før året etter.

Jeg hadde termin 15 juli. 2007 fikk ikke tatt ut noen ferie overførte 14 dager så fikk jeg utbetalt det resterende året etter.

Det er når man har permisjon som er en av de få gangene som feriedager kan bli utbetalt:)

I staten opparbeider man også feriepenger under hele permisjonen da det er staten som betaler lønna også søker de refusjoner.

Jeg fikk 80% feriepenger året etter permisjonen.

Dette burde du høre om med arbeidsgiver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...