Gå til innhold

Syns dette er skikkelig urettferdig.. (startour)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startour reklamerer med lav pris for barn mellom 2 og 11 år hvis man reiser utenfor sesong.

Drømt lenge om å reise en tur til syden med snuppa, så jeg tenkte vi kunne reise i april så lenge det var så billig.

Men så viser det seg at tilbudet gjelder kun for barn som reiser med 2 fult betalende voksne.

Syns det er utrolig urettferdig, at vi som er single ikke kan få benytte seg av det tilbudet sammen med barnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var da helt urimelig!! Men det har vel noe med at de taper penger da, om det ikke er to voksne på rommet. Det er jo dyrere med enkeltrom på hotell også.

Skrevet

Aleneforeldre og pris på ferie er et stadig tilbakevendende problem hvert år har jeg notert meg.

Jeg synes kanskje at aleneforelderforeningen bør engasjeres i dette slik at man kan få muligheten til å reise også med barn!

Utover det så har jeg et tips til deg; sett sammen din egen ferie!

jeg kan gjerne hjelpe deg litt på vei om du vil det med noen priseksempler men da trenger jeg å vite en periode du kunne tenke deg å dra, og hvor, samt barnets alder:)

Skrevet

Det er superurettferdig, blir sinnsykt dyrt å reise alene med barn, og man har jo lyst å la barna sine få opplevelse som andre barn får selv om man er alene.. Jeg har vært heldig og hatt ei god veninne som også hr vært alene med datteren sin som er på alder med sønnen min, så vi har benyttet oss av noen sånne 2+2 familierabatter sammen, og det har vært så deilig. Også er det jo deilig å være flere også, blir fort litt kjedelig å være bare seg selv og barnet på ferie, og ungene kooooser seg sammen på sstranda ogsånt..du har ingen du kan dra med da??

Skrevet

Vel, skjønner jo at det er kjedelig for de som er aleneforelde, men Star Tour og andre private aktører er jo ikke akkurat noen veledig organisasjon som skal støtte barnefamilier økomisk. De skal tjene penger og faktum er at de aller fleste hoteller tar samme betaling for rommet, uansett om det er en eller to som bor der. I høysesong er det så stor etterspørsel at de får fylt rommene uansett og dermed ingen rabatter de taper penger på.

Men ser på nettsidene deres at de har tilbud på en voksen og et barn utenom høysesong. Sjekk ut det kanskje?

http://www.startour.no/restplasser/billige-reiser/spesialrabatter/reis-alene-med-barn/

Skrevet

Sånn er det på alle charterturer, uavhengig av selskap.. Har reist mange ganger med min sønn og til alle tider av året. Får aldri noen barnerabatt på han.. Er som regel sånn på alle tilbud at prisen forutsetter 2 personer i reiseselskapet, og da spiller det ingen rolle om nr er voksen eller barn..

Skrevet

Jeg skjønner at du er frustrert for jeg klikka i sommer hehehehe på et badeland hvor jeg ikke kunne kjøpe familiebillett da mannen ikke var med. Så jeg måtte faktisk betale mer enn hvis mannen hadde blitt med. Skjønn det om du kan:)

Men når det er sagt så er jeg utrolig lei alle turer o.l. som er basert på 2 + 2. Det å ha et tredje barn gjør alt av ferier og utflukter veldig mye dyrere.

Skrevet

Så snilt av deg Tilab :)

Hun er 3 år, tenkt å reise i midten av april. Helst til kreta :)

Skrevet

Og takk til alle for tilbakemeldingene :)

Skrevet

Betyr det at alenemødre (eller fedre) og barn ikke er familie da? Sikter til deg på badeland.. Sånt er bare flisespikkeri og tull..

De fleste charterturer er basert på 2 + 1 eller 2 + 2.. Urettferdig for de med mange barn.. Må ha flere hotellrom, dele seg opp med barna og risikere å ikke få rom ved siden av hverandre heller..

Kan også være litt ulemper ved å reise med venner.. Jeg og lillemann reiste med en venninne og hennes 2 barn. Minste hennes var under 2 og ble plassert på mitt sete fordi jeg var den som hadde bestilt bill, ved min side fikk jeg også hennes andre barn sånn at jeg i teorien fikk ansvar for alle 3 barna.. Hun ble heldigvis ikke plassert lengre bort enn rett over midtgangen, men sånt er aldri garantert.. Faktisk sa reiseselskapet på forhånd at hun og hennes små ville bli plassert langt bak oss fordi de ikke bestilte mat på flyet.. Flyturen ble ikke så avslappet når jeg måtte ta meg av hennes 3åring som fløy for første gang og var litt i trassalderen, i tillegg til min egen..

De forholder seg ikke til at det forskjellige etternavn, når man bestiller sammen faller hovedansvar på den som bestiller.. Ikke kunne de å forandre bill så det ble riktig på returen heller.. Når vi fikk boardingpasset stod fremdeles hennes minste oppført som min baby..:/

Skrevet

Hvorfor ikke reise på restplasstur når du skal reise allerede i april? Er j sikkert noen billige turer til Kreta på denne tiden, selv om du da må betale samme pris for henne som for deg! Evnt så sjekk ut reiseauksjonen til star tour på qxl, der kan du gjøre noen gode kupp nå, men datoene for reisene er fastsatt, slik at du kan ikke endre den!

Skrevet

Har reist på rest plass før og fått uheldige opplevelser. Men greit nok når man er voksne. Men jeg har lyst til å ta en kosetur med bare min datter, og da vil jeg vite hva jeg går til.

Takk for tipset ang qxl, viste ikke om den muligheten :)

Skrevet

Er Kreta noe særlig værmessig i april?

Bare en liten tanke fra meg......

Har hørt at det kan være mye regn både i april, mai og fra sept av.

Utrolig kjedelig når en først reiser til syden?

Så er det jo mektig skittent der.

Tenk deg at all skiten og søpla renner nedover gatene med regnvannet *blæh*

Når det først regner, regner det masse.

Ellers er jeg helt enig i at det er dumt med det 2+2 opplegget.

Men det er jo egentlig ikke så rart heller!

Alt er jo lagt opp etter det. Tm hotellrommene her i Norge.

Er du medlem av Aleneforeldreforeningen, eller noe i den dur?

Ei venninne av meg pleier å reise sammen med dem på arr.turer. De er billigere. (Men dog arrangerte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...