Gå til innhold

Dere som har flere barn, har symptomene vært de samme på graviditetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, har dere fått de samme symptomene hver gang dere har blitt gravide? Forrige gang hadde jeg så klare mensmurringer 5 dager før IKM, at jeg skjønte at jeg var gravid. Nå lurer jeg på om det er slik at jeg antageligvis kommer til å følge den samme oppskriften om jeg blir gravid igjen? 4 dager til IKM nå, og jeg kjenner ingenting....???!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv faktisk! Husker at jeg rapet en del ganske tidlig sist (økt luft i magen skal visst være et mulig symptom), og det gjør jeg nå også. Men stikningene lar foreløpig vente på seg. Eller, dvs at det har stukket litt for noen dager siden, men ikke nå lenger...Mener å huske at jeg fikk disse stikningene noen dager før IKM sist, så jeg venter i spenning... IKM om 6 dager.

Skrevet

Nja.. Første gang (fikk baby) merket jeg ikke noe før mensen uteble (ikke planlagt baby så kan være at jeg bare ikke hadde så fokus..) Etter IKM kom kvalme og ømme pupper ca uke 5-6. Andre gang (mistet i uke 9 ca) var første symptom at jeg måtte opp og tisse om natta (hvilket jeg ellers aldri gjør, men dette kom senere i første graviditet). Tredje gang (fikk baby) var første jeg merket også dette med tissing om natta, pluss tidlig kvalme. Fjerde gang (mistet nå i romjula, ca uke 6) merket jeg noe helt annet; klarte plutselig ikke drikke kaffe, hvilket jeg egentlig elsker.. Smakte absolutt VONDT.. (nå etter SA smaker den godt igjen..). Jeg fikk også ømme pupper. Nå venter jeg på å komme i gang igjen, så får vi se hva som skjer.. :) Konklusjonen mht symptomer vil jeg si (for min del) et klart nei på ditt spørsmål, alle svangerskap arter seg litt forskjellig tror jeg. Mye som spiller inn. Lykke til:)

Skrevet

Forrige gang var tegnet rett og slett at jeg overhodet ikke hadde noen tegn! Pleide å kjenne mensen i anmarsj et par dager i forveien (minst), men da jeg ble gravid forble alt akkurat som før. Meget behagelig!

Når mensen kom tilbake etter forrige svangerskap og amming, var den heldigvis ikke like hissig som før. Men jeg trodde jeg fikk den nyttårsaften, da jeg var murmlete og mensenoppblåst i magen og fikk litt blod på papiret. Men det må ha vært en festeblødning! Et par dager etter avtok murmlingen, og jeg begynte å kjenne "noe" i brystene.

Så her har gang nr to foreløbig forløpt litt annerledes enn første gangen.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det tar jeg som et tegn på at jeg ikke må gi opp riktig enda for denne pp - og det er bra:)!!!

Skrevet

1. gang (fikk baby) hadde jeg tidenes festesmerter 6 dager etter EL og var kvalm når jeg røkte rett ved IKM. Puppene ble tunge 3 dager over IKM og jeg testet positivt. Kjente ellers ikke så mye sympt bortsett fra trøtthet etterhvert og ømme pupper og litt kvalme av og på.

2. gang (exu i uke 6) hadde jeg øme pupper noen dager før IKM, og veldig veldig kvalm fra IKM dagen av.

3. gang (MA uke 8+4) veeeeldig trøtt 3-4 dager før IKM men ellers ingenting før mye kvalme fra IKM dagen.

4. gang (SA uke 4+3) veeeeldig ømme pupper fra EL av og kvalme fra 2 dager før IKM. Ikke så trøtt.

5.gang (har kommet til 5+5 foreløpig og er enda gravid) tunge pupper fra dagen før IKM og veeeeldig trøtt. Ikke noe særlig kvalme og ømme pupper har kommet etterhvert.

Så mitt svar til deg er nei; symptomene har absolutt ikke vært de samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...