Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35+1 i dag og gutten ligger i tverrleie... Sist gang i hodeleie men gangen før det i tverrleie, synes han erter meg litt vél mye! Det blir mitt 4. barn, de andre la seg tidlig fint til rette i hodeleie helt av seg selv.

Det er jo litt håp om at han skal snu seg av seg selv, men jeg blir i alle fall henvist på sykehuset for vurdering, kan fort bli snakk om snuing.

Jeg har skjønt at snuing sjelden er behagelig, og det er ikke så ofte det hjelper heller. Men noe håp må det jo være!

Det jeg lurer på er deres erfaringer, de som har vært gjennom dette? Noen har kanskje prøvd snuing fra seteleie også.

Hvor mange av dere som lå an til snuing slapp likevel fordi babyen snudde seg selv?

Hvordan opplevdes snuingen? Fikk de til å snu babyen? Og ble babyen værende i riktig leie???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Inne og smugtitter litt, er ikke gravid men synes det moro å titte inn på "gamle" trakter.

Hadde bare hørt negativt om vending og grudde meg derfor unødvendig mye til denne prosessen. Var til vending med datra mi i uke 37. De snudde henne fra sete- til hodeleie, og hun festet seg slik etterpå ;o)

Selve snuingen var over på 10 sekunder, og gjorde ikke vondt i det hele tatt. Det var ikke ubehagelig på noen måte! Tvert om, var det heller utrolig fasinerende. Hele prosessen tok et par timer fordi hjertet til babyen ble overvåket før og etter fordi snuingen stresset henne! Og operasjonsstuen var i beredskap dersom det plutselig måtte bli keisersnitt (sikkerhetsrutiner).

Fikk også beskjed om at snuing ofte fremskynder modningsprosessen, og det kan virke som om dette stemte. Dagen jeg kom hjem begynte jeg å kjenne på mensmurringer/ modning? Jenta ble født en uke etter, to uker før termin.

Bare ønsker deg så masse lykke til! Håper du får en like bra opplevelse som meg ;o)

Skrevet

Hei

De forsøkte å snu mi datter som lå i seteleie men det ville hun ikke. Hun poppet fint tilbkake i seteleie :-) Snuingen var ikke så vondt men synes det var litt ubehagelig. Fikk beskjed om at det ble setefødsel fordi de sjelden snur seg selv i de siste ukene. Men i uke 38 snudde hun seg selv og jeg fikk føde i hodeleie :-),

Har også en venninne som skulle ta keisersnitt pga seteleie, men babyen snudde seg på sykehuset før operasjonen så hun slapp keisersnitt. Så ja de kan snu seg men er vel mindre sjanse de siste ukene, når det er trangt der i inne.

Ønsker deg lykke til å håper han snur seg. Eller sier som jordfar sa

" det er ikke noe verre å føde i seteleie enn i hodeleie" Å ja sa jeg hvor mange har du født? He he

Skrevet

Takk!

Men å føde i tverrleie er verre, nærmere bestemt umulig!

Satser på at alt ordner seg.....

Skrevet

hva gjør de når de skal snu babyen egentlig, hvordan får de det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...