Gå til innhold

alene med to barn og sliter veldig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alene med to barn. minstemann er 2 1/2 år. akkurat nå har jeg en fulltids jobb på 100%. jeg jobber 8-16 hver dag og har godt betalt.

jeg sliter veldig på jobb. trives ikke i det hele tatt. kommer ikke overens med de ansatte og jobben krever mere av meg en jeg klarer når jeg er alene med to barn. det sliter veldig på meg og jeg klarer snart ikke mere, begynner og gå ut over ungene også.

Har veldig lyst og finne noe annet og gjøre, men føler det er helt umulig. jeg har ingen mulighet for hjelp til barnepass og er derfor avhengi av en typisk 8-16 jobb. men fins det i det hele tatt noen plass der det er mulig og få??? (jeg er bare heldig som har fått ordnet den tiden der jeg er nå)

tenker kansje og ta en pause fra jobbingen og bli hjemme om jeg ikke kan finne en annen kun dagtid jobb men er redd jeg ikke vil klare det økonomisk. har egen leilighet jeg betaler på ( ca 11-12000kr i mnd)

har jeg noe kjangs til og klare det med den støtten en får som enslig forsørger??

jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. er det noen jeg kan snakke med som kan hjelpe meg med dette????

jeg må bort fra jobben før den knekker meg fulstendig.

håper noen kan svare meg på noe av dette. kansje noen har vært oppi noe lignenes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med legen din du..

jeg var alene med to barn. ... eldste var 2 og minste nyfødt.. det gikk i ett-to år...før jeg møtte veggen..(far var ikke tilstede og barnevakt var fremmedord...så NULL avlastning...)

jeg fikk en lang og god sykemelding slik at jeg kunne innhente meg...det er lov å møte veggen også for småbarnsmammaer...

lykke til

Skrevet

dette er nok mere en og ha møtt veggen for meg. dette er nok en jobb jeg ikke kan klare når jeg er alene med to små barn.

Skrevet

det skjønte jeg fra innlegget ditt, men legen kan sykemelde for å ha møtt veggen...de kan ikke sykemelde for at du har et liv som pr idag ikke fungerer... mens man evetuelt er sykemeldt får du jobben litt på avstand,,, mere tid med barna og anleding til å finne ut hva du har rett på, om du kan skifte beite.. kanskje studere og finne noe nytt... jobbe deltid/få stønad for restetn... alle disse tingene tar tid å finne ut av...og det kan man ha tid til dersom man er sykemeld en stund... min lege gjorde det for meg, og jeg er meget takknemlig..for jeg kom meg over en kneik.. skiftet livstil... fikk ny jobb og en mye bedre hverdag... som sagt så VET jeg hvordan det er å være alene med to SMÅ barn 24/11..7 dager i uken ...uke etter uke.... min mor ringte meg ca 1 gang annenhver mnd.. utover det hadde jeg ingen kontakt med noen i familien.. inklusive barnefar... så jeg VET... at man trenger tid til å omstille seg til en hverdag man får til å fungere med små barn jobb og alt annet her i livet..

sier ikke du må, men det er en mulighet for å få litt avstan til jobben...mere tid til barna... og tid til å finne ut av hvilken rettigheter du har og hvilken reele muligheter du har for å komme deg ut av den situasjonen du er i nå...

Skrevet

tusen takk for svar. skal ta det med meg :-)

Skrevet

Nei, du vil ikke klare deg på den støtten du kan få som enslig forsørger. Tror den er på ca. 130.000 i året.

Nå er det leger som sykemelder, men det høres tvilsomt ut om du får gjennom en sykemelding på dette grunnlaget. Det vil i allefall bli på kort sikt. Og OM du får sykemelding i ett år, hva er så planen din?

Enten må du refokusere i nåværende jobb, eller så må du finne deg en ny. Evt. få deg et annet sted å bo, slik at du klarer deg på minimum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...