Gå til innhold

alene med to barn og sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alene med to barn. minstemann er 2 1/2 år. akkurat nå har jeg en fulltids jobb på 100%. jeg jobber 8-16 hver dag og har godt betalt.

jeg sliter veldig på jobb. trives ikke i det hele tatt. kommer ikke overens med de ansatte og jobben krever mere av meg en jeg klarer når jeg er alene med to barn. det sliter veldig på meg og jeg klarer snart ikke mere, begynner og gå ut over ungene også.

Har veldig lyst og finne noe annet og gjøre, men føler det er helt umulig. jeg har ingen mulighet for hjelp til barnepass og er derfor avhengi av en typisk 8-16 jobb. men fins det i det hele tatt noen plass der det er mulig og få??? (jeg er bare heldig som har fått ordnet den tiden der jeg er nå)

tenker kansje og ta en pause fra jobbingen og bli hjemme om jeg ikke kan finne en annen kun dagtid jobb men er redd jeg ikke vil klare det økonomisk. har egen leilighet jeg betaler på ( ca 11-12000kr i mnd)

har jeg noe kjangs til og klare det med den støtten en får som enslig forsørger??

jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. er det noen jeg kan snakke med som kan hjelpe meg med dette????

jeg må bort fra jobben før den knekker meg fulstendig.

håper noen kan svare meg på noe av dette. kansje noen har vært oppi noe lignenes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kommet i samme situasjon enda, men da har jeg kun et barn. Alt det økonomiske har NAV god peiling på. Ta kontakt med NAV som fortest. De kan svare deg på alleslags spørsmål, eller henvende deg til annen instans.

Ikke si opp jobben eller gjør noe før du har snakket med NAV. Kanskje du kan ta en prat med sjefen på jobben ang. andre arbeidstider, arbeidsdager tilrettelegging i forhold til barna. Så lenge du ikke har snakket med sjefen så vet du lite hva som kanskje han/hun kan tilby eller hjelpe deg med.

Lykke til:)

Skrevet

det som er , er at jeg selv er sjefen :-)

kan snakke med mine overordnere igjenn om og få bytta til en annen plass, men og kun få dagtid jobb da er så og si helt umulig. veldig få har det i denne jobben. om jeg jobber en god del mindre % så kansje det kan gå og få ordnet, men vil jeg klare det økonomisk, det er jo akkurat det da. og hva om de ikke har noe annet og tilby, da vil jeg ikke sitte der igjenn og de vet at dette ikke går for meg, da vil de bare være på hugget på meg hele tiden

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke si at jeg har vært i samme situasjon, for selv har jeg fleksibel arbeidstid både på godt og vondt, men fikk litt lyst til å komme med noen innspill uansett.

Du sier at det er du som er sjefen, hvor flink er du til å deligere arbeid? Eller ender du opp med å dra mye av lasset selv? Og hva er i så fall grunn til dette? Gjør ikke de andre som du sier eller er du "redd" for at jobben ikke skal bli gjort om du ikke gjør den selv? Jeg tror det av og til kan være lurt å sette seg ned å se litt på hva man gjør og lønnen er i samsvar.

Finnes det noe av jobben du kunne tatt med hjem og heller kanskje gått en time før og heller ta den på ettermiddagen eller under barne-tv?

Hva med å snakke med legen din å få en 20%-50% sykemelding en stund for å kunne senke skuldrene og tenke litt?

Skrevet

Hva skal du liksom leve på? Hvilken aleneforelderstøtte er det du forventer å få?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...