Gå til innhold

kuldegrense

Chjoppen får to tette 03.06.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei noen formeninger på kuldegrense på tur med barn i barnehagen.

Er litt i stuss, flere har en max grense på minus ti grader for lek ute. Nå er det meldt minus 11 og 12 der vi bor... noen som ved om noen artikler der en argumenterer for at friske godt kledde barn kan være ute i kaldere enn minus ti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen artikler, men her var snuppa ute en time i barnehagen i dag, i 15 minus. Var kald på både hender og føtter (selv med hestra votter på), og dobbelt lag med ull i Sorel-skoa, men syns det var gøy å være ute. Var god og varm på kroppen. Så lenge ungene klarer å røre på seg så kan de fint være ute selv om det er kaldere enn 10 minus. :o)

Skrevet

Mange barnehager har grense på minus 11. Barn tåler kulde dårligere enn voksne, og ofte kan kulde gi luftveisproblemer. Å være ute i perioder når det er mer minus 10 skader nok ikke sånn sett. Men greit å ta sine forhåndsregler tenker jeg.

Skrevet

i bhg jeg jobber er vi ute opp til -25, så lenge det ikke er vind.. da er de effektive gradene myyye kaldere... snakk om 15-20 min, lenger for de som koser seg ute

Skrevet

Jeg ser jo at på en slik gradekalender står det 25 kuldegrader og vindstille = liten fare forskade. Men sunn fornuft er vel det beste. Tror jeg satser på ut på tur med de eldste og ut å lek for de minste. Og inn med de som ikke leker å koser seg ute:). Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...