Gå til innhold

Baby ( 3 mnd ) sov ute i vogn i -12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ille????

hadde termometer nede i vognen, og da jeg tok henne opp viste det +2 grader nede ved hode enden av vognen.

Kan lungene bli skadet av å puste inn den luften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, uff! Så små barn skal ikke være ute når det er kaldere enn minus 10 grader. La babyen din sove inne til det blir litt mildere ute. Det gjør i hvertfall jeg.

Skrevet

Ja, du skal da ikke ha en så liten baby ute nå!! Hjelper ikke om det er +2 nede i vogna, lungene til babyen skal ikke måtte puste inn luft i 12- Stakkars liten!!

Skrevet

Jeg går ikke ut med jenta mi nå for tida. Er på samme alder, og her er det "bare -7"

Tror ikke det er heldig å la de være ute så små i det hele tatt når det er så kaldt.

Lungebetennelse - ørebetennelse.. etc.

Skrevet

Jenta di har ingenting ute å gjøre i 12- Huff og huff! Det eneste mine er ute er fra huset og inn i bil, og omvendt. De skal ikke være ute i denne kulda!

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor det viste +2 i vogna.

Dersom det er fordi åpning er tettet såpass at luften blir dårlig eller fordi du har åpningen (eller lufting) og en godt isolert vogn.

Effektive kuldegrader er dessuten det som er veiledende, og de finner du ikke på gradestokken.

Så lenge barnet fikk frisk nok luft og i tillegg hadde god temperatur ser jeg ingen grunn til at barnet ikke skal sove ute under de oppgitte omstendighetene.

Skrevet

Så små barns lunger tåler ikke så kald luft. Dette bør da de fleste småbarnsmødre vite?! Om vognen er tettet til, da er luften for dårlig, lar du det være åpent, blir luften for kald, ha henne INNE!

Skrevet

Ha for all del ikke en så liten baby ute i 12 minusgrader, er du gått fullstendig fra vettet?

Skrevet

Om det var 2 grader var det sannsynligvis ok. Effektive kuldegrader er kaldere enn oppgitt når det feks blåser, men det blåser da ikke inne i vogna. Ikke bli skremt av alle som roper "uff uff", sannsynligvis er dette helt ok.

Jeg har stor tro på at du bare ønsker det beste for barnet ditt, men unngå å legge slike opplysninger ut på dib, for da kommer dib-politiet å tar deg og det ender bare med at du blir lei deg. Om det er like kaldt i morgen, kan du vurdere å la henne sove inne eller bare gå en kort tur og så ta henne inn.

Skrevet

Ifølge vår helsesøster og dastlege var det ingen problem, så lenge vognen står skjermet og barnet er godt kledd. Som du sa hadde du termometer i vogna og alt. Mine barn var ute i 10-12 minus, både trilletur og soving, og det gikk helt fint. :) Ser også folk med barnevogner overalt nå, og tror ikke noen av de babyene får permanente skader. Ikke vær hysterisk overbeskyttende, men bruk din egen sunne fornuft. Syns du er flink, falt aldri meg inn å bruke termometer. Og det er stor forskjell på 3 mnd og 3 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...