Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jukser egentlig litt, siden jeg bare er 27+2, men siden jeg skal inn hit om et par dager skriver jeg innlegget her. :)

Hvor mange er vi som skal føde på ABC? (Alternative Birth Clinic)? Kan vi ikke fortelle litt om oss selv? Hvor gammel er du, hvor mange barn har du, når har du termin, hvor bor du, samboer, kjæreste, gift?

Jeg er 26 år, bor i Oslo, skal føde på Ullevål ABC, har en sønn fra før som snart blir 2 år. Venter en gutt med termin 07.april. :) Har samboer og vi gleder oss masse. Vi var på første konsultasjon på ABC idag, og må si jeg gleder meg mer og mer til fødselen. Hadde en kjempefin fødsel sist, uten smertelindring, så håper denne fødselen blir like fin. Ser hvertfall ut som en fantastisk sted å føde!

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk så lyst å svare på denne, selv om jeg er i 2. trimester og skal føde i Ålesund :-)

Vi fødte på ABC i 2006 og hadde det helt topp der! Folkene var rolige og drevne og jeg var i de beste hender både under svangerskap og fødsel. Deilig å ha følelsen av å klare seg selv, og at de ikke "vet best" og tar mye av omsorg og ansvar de første dagene.. Man er alene med barnet på eget rom og får dra hjem etter 48 timer. Fikk veiledning til amming og bading i tummytub, men ellers var det mer sånn vi spurte om vi lurte på noe. Bra opplegg som passet oss hvertfall! Dessuten likte jeg veldig godt å føde i vann, så gruer meg til "tørrfødsel" nå til sommern...

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg er 25 år, bor i Oslo og skal føde på Ullevål ABC snart (håper jeg!) Har gutt fra før (3 år) og var på ABC da også (selv om jeg måtte over til føde B i utdrivingen pga misfarget fostervann)

Var veldig fornøyd med tiden på ABC med nr 1 (litt mere stress på føde B) og håper virkelig å kunne 'stå løpet ut' inne på ABC avdelingen denne gangen. Badekar og akupunktur virket superbra på meg!

Skrevet

Jeg skal føde på ABC og har termin 27.februar:)

Jeg er 35 år, har en gutt på 3 år som ble født på Ullevål (A-avdelingen). Hadde styrtfødsel sist og klarte meg fint uten smertelindring av noe slag. Drømmen er å føde i vann, men vi får se hva vi rekker:)

Har vært på tre kontroller der og er vedlig fornøyd med oppølgingen jeg har fått så langt. Det er en sånn rolig og positiv stemning der:)

Skrevet

Så utrolig flott å høre at dere har vært fornøyde! :)

Jeg hadde også veldig rask fødsel sist, 2 timer fra ankomst på sykehuset. Klarte meg helt fint uten smertestillende, og følte jeg hadde kontroll hele veien. Lå i vann under åpningsriene, og det synes jeg var utrolig deilig. Vil også veldig gjerne føde i vann. :)

Skrevet

Jeg er 34 år, bor i Oslo og skal snart føde mitt 3.barn på ABC. (Hadde termin 4.jan, så jeg håper på VELDIG snart)

Har to jenter fra før (3 og 5 år), og med begge har jeg hatt alll oppfølging på ABC, og begge ble født i vann. Den første gangen brukte jeg alt i alt 15 timer, hvorav de 10 siste i badekaret på ABC, mens jeg med den andre brukte alt i alt kun snaut 2 timer. Hun ble født kun drøye 20 min etter ankomst på ABC, men rakk likevel å føde i vann den gangen også.

Super fornøyd begge ganger, og satser alt på at jeg får gjennomført en fin vannfødsel også denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...