Gå til innhold

Yoga for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med yoga for gravide-kurs her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men skal begynne etter jeg har vært på ul og vet at alt står bra til..har bare vært på ashtanga yoga og det var veldig bra..kan desverre ikke gå på det når man er gravid (kan iallefall ikke "tøye" like mye da)

Skrevet

Har meldt meg på en kurs i Oslo. Første time er gratis prøve-time, håper det er bra :-)

Skrevet

Ja! Anbefaler det på det varmeste. Ikke veldig hard trening for kondisjon og styrke, men fantastisk for kroppen og ikke minst hodet. Føler meg revitalisert og optimistisk etter hver session. Og det er et veldig bra alternativ til svangerskapskurs!

Skrevet

Enig, jeg gikk på gravid-yoga på Yggdrasil Yogaskole i høst, i starten på 2.trimester. Helt supert, mye basert på avspenning og pusteteknikker. Fikk også med et lite hefte med øvelsene, de bruker jeg innimellom hjemme. Har også planer om å melde meg på nytt kurs som starter i februar.

http://www.yogakurs.no/gravidyoga.html

Skrevet

Jeg gikk på gravideyoga på Sagene i andre trimester. Det var litt lite yoga og litt mye "strekk denne armen ut dit" for meg som har trent yoga i flere år, men av det jeg overhørte var de uten tidligere yogaerfaring veldig fornøyd.

Jeg kaller det kose-puse-yoga for gravide, så det er midt i blinken om man ønsker seg det :) Men trening, det er det ikke! (Men de har et dynamisk kurs for de som vil ha yogatrening - men jeg kunne ikke teste det pga bekkenproblematikk)

Skrevet

Jeg skal begynne på yoga for gravide i Drammen neste torsdag og gleder meg masse - og egentlig gleder jeg meg ennå mer etter å ha lest de innleggene her. Mitt mål med kurset er å lære avspenning og pusteøvelser :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt DVD'en "Gravid Yoga" av Bodil Mauritzen. Er superfornøyd og er blitt helt avhengig. Smertene i korsryggen forsvinner og jeg får mye energi etter en økt :).

Skrevet

Hvor har du kjøpt denne?

Skrevet

yoga-treningen var ikke så viktig under selve svangerskapet, men jeg hadde svært god hjelp av pusteøvelsene under fødselen av førstemann! Jeg slappet så godt av bare ved hjelp av pusteøvelsene at jeg ikke trengte noe smertelindrende og sovnet mellom riene. Da jeg fødte nummer to fikk jeg ikke roet meg ned (litt mye mas og transport) så jeg klarte ikke å puste skikkelig gjennom riene - det ble en svært krevende fødselsopplevelse. Nå skal jeg ha nummer tre, og skal definitivt jobbe med yogaøvelsene for å klare å roe ned og puste skikkelig gjennom fødselen.

Skrevet

Jeg så også forsiden til Aftenposten i dag og følte meg ganske "trendy"!

;-)

Skrevet

Takk skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...