metaMORfose Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Endelig tid til seg selv )))) 2 småjenter sover, og en mann og en sønn er ute på ski - heldiggrisene )) Jeg fikk meg en skitur i formiddag og det gjorde godt. Var ute i 2 timer i kulda,men hadde med meg varm drikke som jeg hadde på veien. Nyttår ble feiret på fjellet med ski, bål og akebrett på dagen, og spill og god mat på kvelden. Feiret med venner, og da barna (de store) sovna kl 23.30 helt utkjørte etter en veldig aktiv dag, satte vi voksne oss i badstuen. Helt fantastisk å gå ut i snøen uten klær 1.1, midt på natta med fullmånen over seg. ))))) det tror jeg aldri jeg kommer til å glemme. Jeg har bestemt meg for at 2010 skal bli et av mine mest fantastiske år noensinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal hente meg en klunk med rødvin og finne en god bok og bare synke ned i den store ørelappstolen min. )))
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Ja, det høres virkelig ut som dere hadde en flott siste dag i 2009, god start på 2010. ) GODT NYTT ÅR til deg også! Jeg har også bestemt meg for at 2010 skal bli ett flott år. Ingen spesielle ting jeg vil kalle forsett (dem bryter jeg bare etter kort tid), men bestemt meg for at det skal bli forandringer. Både til meg som person, og til hele familien. Har bestemt meg for å lære minst en ny ting.. ) Hva har jeg ikke bestemt meg for enda, kanskje jeg skal finne frem strikkepinner og lære meg å strikke - for det er noe jeg har hatt lyst til lenge. Lettere misunnelig på dem som kan det. ;o) Så vet det er bare å hive meg over det..
metaMORfose Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 www.garnstudio.com Der finner du innføring i strikking. Jeg lærte meg i all hovedsak å strikke der ))) Jeg er jo ikke flink, men synes det er artig å strikke. Har blitt lite i det siste, men har nettopp bestilt meg nytt garn. Jeg har ikke funnet noen forsetter jeg heller, men som du sier, små forandringer kan få store konsekvenser. Det er veldig fint av deg å ha som mål å lære minst en ny ting, kjempetøft! Det skal flere (jeg) tenke på også )))
Lene~mor til tre Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Godt nyttår! Høres ut som du har hatt det flott Jeg kunne også tenkt meg å lære meg å strikke, eller det vil si at jeg kan litt da... Jeg kan ikke legge opp masker, felle eller ta ut eller inn. Men hvis noen legger opp for meg og avslutter for meg kan jeg strikke skjærf og andre enkle ting og det er vel en god start, jeg har veldig lyst til å kunne strikke gensere hehe.
metaMORfose Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2010 Det er veldig enkelt å legge opp, du lager først en løkke som du trer på pinnen. Så strikker du vanlige, rette masker med 2 pinner, men istedenfor å legge den nye masken på høyrepinnen som er vanlig, så legger du den på venstrepinnen. Hvis du synes metallpinner er for glatte, så kan du prøve bambuspinner, de er lettere, klirrer ikke og maskene glir ikke så lett fra pinnen. Felle er stort sett å strikke to masker sammen. Å avslutte, eller felle av, som det heter: da strikker du først en maske løs og så en løs til (da har du to masker på høyrepinnen) og så tar du maske nr 1 og drar løst over maske 2, og slipper. Da ble plutselig to masker til en. Så strikker du en maske til, og tar den første (den som var igjen etter første felling) over maske 2. Sånn forsetter du helt til det bare er en maske igjen, da klipper du av tråden og trekker den igjennom siste maske. Husk å felle av løst.... blir det for stramt kan det ødelegge alt. (Hilsen meg med efaring i det )))))) ) Lær av strikkeskolen på Garnstudio. Strikking er gøy!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 TAKK!!! Da er garnstudio.no lagt inn blant favorittene. Så nå skal jeg gå til innkjøp av noen pinner og litt garn, så får vi se hva jeg får til. ) Det ser så kjekt ut å kunne strikke, også så mye fint det er å strikke. Savner liksom å ha en hjemmehobby. Holder på meg litt brodering, og scrapping. Men er litt lei det akkurat nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå