Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Bf har samvær annenhver helg og 1-2 uker på sommeren. Han får bytte og styre helger nesten som han vil. Jeg er gift på ny. Nå skal vi utrede barnet hos ppt og da måtte far skrive under på at det var ok, noe han gjorde. Men nå vil han nekte min mann og være med på de møtene, kan han det ? Jeg mener stefar har like stor rett til å være med da han også har hverdagen med barnet som meg. Det er jo hans liv også, vi er jo en familie. Noen som vet ?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Er helt enig med deg jeg, men jeg bare VET at hadde det vært snakk om en stemor, hadde hun fått klar beskjed om å holde seg pent unna!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 jeg er biomor til et barn med ansvarsgruppe... og min ex tok plutselig bare med seg sin nye samboer på møtet... jeg klarte ikke gjennomføre det og fagpersonene var i sjokk... det er uhørt å ta med ny samboer uten at den andre parten samtykker til det!!!! jeg er enig i deg i at stefar også bør vite hva som foregår der, men om biofar faktisk ikke føler seg komfortabel med å ha ham der bør han holdes utenfor inntil videre. skal sies at stemor fortsatt er med på møter fordi jeg valgte å svalge kamelen...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Hva i all verden er bf egentlig tenker på? Vil han ikke det beste for sitt barn? Vil tro at din nye mann kjenner barnet bedre enn ham, og har mer å bidra med på disse møtene. Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt (selv om jeg umulig kan tenke meg at han har rett til å hundse med ppt på denne måten), men ble bare litt provosert av din vanskelige eks.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Så lenge dere har delt foreldreansvar, er bf i sin fulle rett til å nekte stefar å stille på slike møter. Det gjelder alle møter hos skolen. F.eks. foreldremøter, dersom far nekter stefar er det ulovlig fra skolens side å tillate at stefar er tilstede. Hva som blir diskutert i hjemmet mellom mor og stefar kan han ikke kontrollere, men den informasjonen som går fra skolen og til hjemmet er han i sin fulle rett til å begrense steforeldrens adgang til. Rent juridisk. Kanskje ikke det beste for barnet, men slik er det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Det samme gjelder for info fra offentlig instanser.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 det er det som er helt grusomt i mitt tilfelle... far til mine to eldste barn er alkoholiker..(på fulltid..er på den ene rusavveningen etter den andre og har mistet retten til å se barna uten tilsyn...) min nye samboer og barn til mine to minste barn er en helt allminnelig kar som tar ansvar for alle fire barn..uten at han får noe igjen for det, da han ikke har addoptert de eldste eller noe.. vel far til mine elste barn nekter min samboer å være med..selv om han selv aldri er med på noenting!! så da sitter jeg der alene da..samme med pass som han også nekter de å ha..i tilfelle jeg skulle kidnappe de=( (hvorfor skulle jeg gjøre det, og hvor skulle vi dra...) men han er paranoid på det meste.... Desverre....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 du anonym 20:08, bare ang dette med pass. BF kan ikke nekte. Du kan søke om pass, politiet vil da sende en anmodning til far om han har noe problem med dette. Hvis han vil protestere så kan han det, men politiet vil ikke ha problemer med å se igjennom vrange fedre. Når det ikke foreligger reell kidnappings fare (du har 2 andre barn, er norsk, osv) så vil du få pass til dine barn. Tror fristen på å svare politiet for din ex er 2 uker. Svarer han ikke i det hele tatt så får du passet automatisk.
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Hvorfor tror du at stefar kjenner barnet bedre enn virkelig far? det pleier jo å være omvendt. Far har jo kjent barnet hele livet men det har ikke den nye kjæresten til mor. Hadde jeg vært skilt ville jeg nektet min egen og min manns evt nye kjæreste på møter som omhandler barna til meg og min hypotetiske ex... De har da ingenting der å gjøre. Det gjør ting vanskelig for barna.. Og det er jo for barna man gjør dette, steforeldres følelser er faktisk ikke et tema når det gjelder slike ting.
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Første setningene var til annonym som hevdet at hun vil tro at HIs nye mann kjenner barnet bedre enn barnets far.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Det er annen ting hvis faren er rusmisbruker, men jeg er redd at forelskede mødre har lett for å idyllisere sin nye mann, og marginalisere den biologiske faren som de helst ønsker dit peppern gror.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 I første innlegg skriver du at far har skrevet under på at det er OK at stefar deltar på møtene. Da er vel saken grei? Han kan ikke trekke tilbake noe han skriftlig har samtykket på vel? Men jeg ville ha gjennomført ihvertfall det første møtet uten stefar. Så kan du undersøke om han kan trekke tilbake samtykket, evt. ta en ny prat med ham for å kartlegge hvorfor han har ombestemt seg. Her har bf til 7åringen samvær annenhver helg. Han har samtykket til at stefar deltar på alle møter ang barnet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 nå tok aldrig bf noe annsvar i det daglige for barnet når vi var gift, bare når det passet han. Bf valgte og dra fordi han fant en ny dame (som jeg aldrig har sett på 3 år. Ingen i familien hans som vil se ham mer heller) Det første 1/2året hadde ikke bf tid til sitt eget barn, ikke det beste utgangspunktet for og si hva som er best for barnet. At stefar kjenner barnet best vet jeg ikke, men han har iallefall mere med barnet å gjøre i det daglige. Han ser problemet noe bf ikke gjør, å fortsatt ikke vil se. Han må gjerne ha med seg sin samboer, kanskje hun har sett noe som vi ikke har sett.... Takk for svar, da får vi se hvorden det går HI
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Men du kan da informere han vil jeg tro? slik som min mann gjør etter foreldremøtene til min bonusunge:)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Men det MÅ ikke være omvendt. Jeg kjenner flere forhold hvor stefar gjør en fantastisk innsats i hverdagen. det er faktisk han som er tilstedet og ikke en som har samvær annenhver helg og 1-2 uker om sommeren. Når det gjelder slike ting som HI beskriver så er det en selvfølge at far skal være med.... for alle forventer vel at stefar skal bidra i hverdagen? Eller?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 20.25... Takk takk=) da forsøker jeg igjen å få pass til mine barn...... hadde vært fabelaktig om jeg kunne fått det nå altså...
aanonym Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 Jeg mener at slike ting er en sak mellom FORELDRENE, dvs du og din eksmann. Jeg er gift på nytt, og vi har begge verdens beste forhold til min eks (vi feirer jul osv sammen!), men når det gjelder foreldremøter osv er det noe vi foreldrene tar seg av. Jeg synes din nye mann skal ligge unna dersom barnets far er ukomfortabel med at han trekkes for mye inn.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Han har like mye rett til å nekte din mann å være med som du hadde nektet hans kjæreste å være med. Strengt tatt så er det barnas foreldre som skal være med, men for å kunne få kartlagt bedre og at alle får den informasjonen de bør få bør alle som bor og har samvær med barnet være med. Meg og min mann opplever barna her i huset forskjellig, samme som barnefar merker andre ting enn hva vi gjør. Hos oss så sliter jeg å være på møter sammen med barnefaren til mine barn. Han har personlighetsforstyrrelser så han er ikke den samme der som han er ovenfor oss. Så han er ett menneske der, og så fort han går ut døren er han en annen og mener noe annet. Noe også min datters lærer har merket, og hun har bare møtt han to ganger. Hun merker at jenta vår er helt anderledes når han er der også, så jeg har valgt å ha ett møte uten han og ett med han. For jeg klarer ikke helt å snakke når han er der og jeg ser at han ikke er den han er ovenfor oss. Så dere kan kanskje be om ett møte der du og barnefar er sammen, og ett etterhvert der alle er sammen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 Fortiden spiller ingen rolle. Det er er ikke opp til deg å bestemme hvem som har mest "rett" til å delta på disse møtene. Det er barnets forhold til far NÅ som spiller noen rolle.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er bare opptatt av hva som er best for barnet, og det mener jeg er, at alle som har daglig annsvar kommer med innspill og oppservasjoner de har gjort. Bhg, oss her i huset og bf m /samboer ( selv om hun aldrig vil møte opp) Det er tross alt barnets fremtid det er snakk om her, ikke hva x'n synes og mener om min mann. Men x'n har også en tendens til og være veldig enig osv med det offentlige, men så mener han noe helt annet så fort han er utenfor døra, og bagatiliserer alt. Vi får se da, hva det blir til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå