Gå til innhold

Kjenne liv på utsiden av magen i uke 16?


Miranda_

Anbefalte innlegg

Det står det altså at noen kan inne på "min" side her på barnimagen. Jeg for min del kjenner ikke liv innvendig engang, men jeg er jo bare 15+3. Jeg antar at det er veldig uvanlig å kjenne så mye nå? Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg er andregans fødende så jeg har fått noen små tegn nå i uke 16. første gang jeg gikk gravid kjente jeg de første bevegelsene i ca uke 21..så utenpå i uke 16???? høres rart ut, men jeg tror det også kan være veldig individuelt.

 

Klem(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres kjemperart ut. Jeg kjente første tegn til liv da jeg var 16+1, er 18+5 nå og fortsatt er det ikke mulig å kjenne noe som helst utenpå magen min ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 1- gangs. både jeg og min samboer kjente liv utenpå fra uke 17. jeg kjente innvendig fra ca uke 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner innvendig og utvendig. Ser det godt når han/hun sparker. Var 15/16 uker da jeg kjente overbevisende spark og så det tydelig utendefra først i går. Er 17+2... Dette er da min andre gang. Veldig gøy! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig individuelt og tar "min side" med en klype salt. Tror det er like normalt og ikke kjenne noe, men som deg, Miranda så er jeg også bare 15 + 3 - kanskje det skjer noe etter uke 16 har gått? Jeg kjenner selv ingen ting hverken innvendig eller utvendig, men har jo litt luftbobler eller noe inni der noen ganger. Det sies jo at man kanskje ikke klarer å føle forskjell, men jeg tror det kanskje rett og slett ER luftbobler som jeg har. Gleder meg i hvertfall til jeg føler noe overbevisende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miranda: Hvilket sykehus skal du føde på og når har du fått ordinær UL time?

 

Jeg skal på Rikshospitalet og har time 28. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda_: Når søkte du om fødeplass? Jeg fikk vite at man søkte på første svangerskapskontroll, og at den skulle jeg ha i uke 12, men da jeg gjorde det fikk jeg avslag på fødeplass på Ullevål fordi det var fullt :( Bare lurer på om det er jeg som bomma helt, og burde søkt selv tidligere?.. Men du har kanskje termin litt etter meg når jeg tenker meg om.

Blir spennende med den ordinære ultralyden da! Nå begynner liksom alt dette å bli litt mer virkelig :) Selvom magen fortsatt ikke er så veldig "gravid" utenpå, og jeg kan heller ikke si jeg kjenner noe særlig liv enda (hvertfall ikke noe jeg er sikker på at er bebisen..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om fødeplass veldig tidlig, var på første svangerskapskontroll i uke 8. Fikk vel svar fra Ullevål i uke 10 eller 11. Jeg har termin 28. juni.

 

Jeg gleder meg også veldig til ultralyd. Jeg har vært heldig tidligere og sett barnet på privat ultralyd i uke 11, og det var en virkelig stor opplevelse. Det var også stort å høre hjertelyd på svangerskapskontrollen hos legen i uke 12. Men det er jo forskjell på uke 11 og 18 (når jeg har ordinær UL), så det blir jo spennende å se hvordan det ser ut nå.

 

Merker at jeg er litt utålmodig etter mer konkrete tegn på graviditeten. Jeg har ikke fått noe mage og ikke merket noe særlig bevegelse (selv om jeg er temmelig sikker på at jeg har merket det én gang). Magen blir jo tidsnok stor, sikkert, men nå kan det godt begynne å skje litt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk ganske sikker på at jeg har kjent spark!!! Veldig svakt, men som en slags tapping invendig og følte det også utvendig. Det har kommet et par ganger nå, men veldig sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :)

 

Jeg er sikker på at jeg har kjent det én gang, jeg skvatt faktisk. Nesten litt ekkelt. Men gleder meg til å kjenne deg igjen. Jeg driver og dytter litt på magen når jeg legger meg om kvelden for å framprovosere spark, men bebisen lar seg ikke lure.

 

Skal du finne ut av kjønn, MOsl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...