Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Så slipper vi å gå av skaftet, sende mailer, melde oss inn i Facebook-grupper og nesten legge oss ned for å dø når favoritt-programmet-vi-ikke-kan-leve-uten blir tatt av skjermen. Blir skremt over hvor opphengt og avhengig mange er av tv!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Det trenger man ikke gjøre selv om man har tv. Jeg er ikke medlem i facebook el. men har da tv.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Hver sin smak.. jeg ser nesten ikke på tv, så hadde godt klart meg uten. Har ingenting på tv jeg MÅ se.. folk må bare gjøre hva de vil for min del, men jeg er glad jeg ikke er avhengig av så mange serier som enkelte er, det kan jeg være enig med deg i, HI. Er det ikke Grey's, så er det andre tv-program som mange av vennene mine på Facebook skriver om den dagen i uka programmet går, pluss mange andre serier jeg aldri har hørt om. Jeg syns det er koselig å se en film i ny og ned, så setter meg heller å ser på en dvd en gang iblandt. Det vet jeg barna våre og setter pris på.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 "Jeg tror ikke jeg ville overlevd som småbarnsmamma uten «Drømmehagen», sier Elin Skjeltorp, grunnlegger av Facebook-aksjonen «Gi oss Drømmehagen tilbake!» og mor til Emma (2,5), til Dagbladet. Det er bare trist! Om man som småbarnsmor ikke overlever uten tv da har man store problemer i livet http://www.dagbladet.no/2010/01/05/kultur/barne-tv/nrk/tv_og_medier/tv/9786730/
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Jøss, jeg trodde det bare var vi som ikke har TV. Artig at det er flere. Hvor gamle er barna dine?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Hadde mista vettet uten tv.. og ikke for barnets del..(enda), for det er bare 3 mnd, men for min egen del. Hadde kjeda meg dønn i hjel uten.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Mange ganger jeg skulle ønske vi ikke hadde tv heller,men har en mann som er avhengig av tv,så det er dessverre ikke snakk om. Ser sjeldent på tv,men er det noen dokumentarer som fenger meg er det veldig greit å ha tv,pluss at i helgene blir det mye film titting:) Når min mann er hjemme står tven på konstant,så når jeg får anledning slår jeg den av.Skulle ønske vi kunne fjerna tven fra stua,å heller hatt en tvstue.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg innrømmer at jeg er i overkant mye på TV, går sykemeldt og er høygravid. Men noe jeg ikke gjør er å bli helt hysterisk på grunn av programmer blir tatt av lufta!!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er glad vi har tv med opptak, for da trenger vi ikke sitte forran tv de gangene det får noe vi vil se på. Det er ikke mye vi ser på heller. Det er igrunn ungene som ser mest, og det er barnetv de ser på hver dag. I helga ser de litt mer om morran, noe som gjør at vi foreldre kan slumre litt lenger. Kjekt med så lite hus at vi nesten ser tv fra senga. Jeg levde uten tv i mange år, og det var kjempe deilig. Så filmer på pc'n. Savnet nyhetssendinger, det blir ikke det helt samme å lese aviser på nett syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror du er stokk dum jeg hi, man bruker ikke facebook, mail etc gjennom tv. ler
Miss Misantrop Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har heller ikke TV, og har ikke hatt det på mange år. Men det hender jeg tar en titt når jeg er hjemme hos mor og far og forstår at TV både kan være underholdende og utviklende. Har sett en episode av drømmehagen, jeg likte den ikke men poden syntes den var topp (han er 16måneder og vet ikke sitt eget beste). Vi har forskjellig smak og jeg liker engasjerte folk selv om jeg er dypt uenig i det de ytrer gjennom sitt engasjement.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er en av dem som hadde dødd hvis tv'n plutselig forsvant. Jeg er alene og når sønnen min har gått og lagt seg, så har jeg ingenting å gjøre enn å glo på tv. Dessuten er det ganske deilig å slappe av foran tv'n
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Har heller ikke tv og savner det ikke det minste
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Hi refererer til alle de desperate småbarnsforeldrene som dukket opp 1730 mandags ettermiddag da NRK plutselig hadde fjernet programmet "Drømmehagen". Mange fortvilte småtasser i de tusen hjem da hinkelpinke og hoppsideisi og hvadenåheterallesammen ikke dukket opp til avtalt tid. Da ble det sendt sinte mail til NRK og statet FBgruppe. Har heller ikke TV langer, men tenker at NRK kanskje kunnet varslet denne endringen litt bedre i forkant? Målgruppen for programmet er småtroll under 4 år og programmet har gådd fast flere år.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 Som alenemor kjenner jeg at det er veldig deilig med TV. Jeg får vondt i hodet av pcen og tven blir på en måte mitt selskap. Hadde jeg hatt samboer ville jeg kanskje droppa tven, for da hadde jeg alltid hatt et levende selskap. Det er helt greit å være hjemme alene på kveldene uten selskap, men når det er slikt hver dag og har vært slik hver kveld i tre år, så trenger man litt "sosialt" liv fordi man ikke kommer seg ut på kveldstid og alle er opptatte med sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå