Gå til innhold

Utstyrstips til baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha tak i stelleveske og lurer på om dere har tips til hva, hvem , hvor? Den gamle jeg hadde er i stykker og synes det er ett must med stelleveske..

Badeprodukter? Shampoo, oje mm, hva anbefaler dere her?

Hva har/skal dere kjøpe av klær?

Ammepute? Er denne egentlig nødvendig? Brukte bare sofaputer sist, men er kanskje greiere med en ammepute?

Er 33+0 idag og har ikke kjøpt noen ting omtrent! Har drøyd med tanke på januarsalget ;-) Er andregangs men har nesten ingenting etter forrige( 8 år siden så..), så fyr løs med tips jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på noe mer..

Amme BH? Hvem, hva, hvor anbefales her?

Skrevet

Jeg syntes det var veldig kjekt med ammepute..Brukte den også senere som støttepute når vesla begynte å sitte selv. satt den rundt henne.

Av ammebh så har jeg kjøpt på Lindex. De er billige og kjempe gode. Kjøpte den billigste sorten.

Av babyprodukter så kjøper jeg babyline sine..Veldig glad i de samt at de er kåret til de mest skånsomme og de som ikke har noen allergifremmende stoffer i seg.

Denne gangen kommer jeg også til å kjøpe ei elastisk ringslynge.

Av klær så har jeg ikke kjøpt så mye da jeg har en del fra før..men noen få bomullsbodyer, strømpebukser, ullbodyer siden jeg har termin i februar og 2 varme dresser 1 i str 50 og 1 i str 56

Skrevet

Hva er en elastisk ringslynge?

Skrevet

Flott med tips:)

Dytter i håp om fler;-)

Skrevet

Det beste tipset for stellevesker er kanskje å søke på nett, med mindre du bor i hovedstaden, tror det er ganske begrenset med butikker med utvalg rundt omkring.

På www.gronnhverdag.no er det et stort utvalg av babyproukter som er testet i 2009 som ikke inneholder skadelige stoffer, det kan jo være et godt utgangspunkt?

Noen basisplagg (bodyer, sparkebukser) i ull / silke og ullfrotté fra Nøstebarn har jeg kjøpt til min lille som kommer snart, og så kjøper jeg mer etter hver som jeg ser hvilke str som passer og hva som fungerer (er førstegangs). Jeg har også kjøpt lammeskinnet fra Nøstebarn, og bruker det over meg selv om natten, slik at det skal lukte litt kjent for babyen når han skal ligge på det. Dessuten er det jo bikkjekaldt for tiden, og det skinnet gir en herlig jevn varme uten å bli for varmt. Er glad jeg fikk testet det før babyen skal bruke det. Anbefales!! =)

Skrevet

en trenger ikke ammepute:)

har ammet 2 barn tilsammen i over 2 år uten ammepute,men når eg har lånt en har det vert helt fantastisk:) ønsker meg veldig en ammepute når nr 3 kommer:)

Skrevet

Jeg er helt enig i at en stelleveske er et must!

Jeg har BabyBjørn sin som jeg kjøpte da jeg fikk storebror for 6 år siden. Brukte den til storesøster og skal nå bruke den når lillesøster kommer. Det har kommet fantastisk mange lekre og kule design på stellevesker siden den gang. Men min gamle er fortsatt VELDIG praktisk med god plass til smått og stort, egen stellematte og du kan fint betjene/åpne den med en hånd når den andre er opptatt med å passe på babyen. En annen veldig praktisk ting med den er at den står av seg selv om du har bare den ene siden åpen eller begge.

Venninnen min fikk baby rett før jul og kjøpte Emmaljung vogn med tilhørende stelleveske. Den er selvsagt veldig lekker å se på og virker mye større enn min, men når en begynner å putte ting inni er den ganske smal og ikke så lett å få oversikt over innholdet.

Her er også noen linker til nettbutikker med bra utvalg. Det eneste er at det er ingen bilder av hvordan de ser ut inni. Se også Babyshop.no og barnashus.no, tror de har stellevesker også.

http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=237964

http://stellevesken.no/

Ammepute: De sparer rygg, armer og skuldre veldig med å bruke en ammepute, og du kommer antagelig til å bruke en god del tid på amming framover. En kan selvsagt bruke en sofapute, men jeg personlig synes ikke den gir den samme støtten, blir litt liten og dermed ikke like komfortabel for babyen som faktisk blir ganske mye større før du er ferdig/slutter å amme.

Jeg bruker en Freebag som ammepute, men jeg synes "ekte" ammeputer er bedre og nå får du dem med avtagbart og vaskbart trekk.

Bad og stelleprodukter: Jeg kjøper nok en sinksalve på apoteket og for meg den uunnværlige A-kremen (også fra Apoteket) Badeolje og etterhvert en shampo uten parfyme og fargestoff fra enten Libero eller Natusan fordi de finnes lett tilgjengelig i dagligvaren ;o)

Klær: Jeg har kjøpt et sett body/strømpebukse i ull men tror jeg må ha et til. Bomullsboddyer er rimelige på kjedebutikkene så de kjøper jeg 4 i de minste størrelsene og 6-8 i str 62 og oppover etterhvert. Jeg vet at jeg har noen favoritt-basisplagg og kjøper noen sett av det (Tenk praktisk selv om det er mye lekkert i butikkene!) og så supplerer jeg med noen mer "pynta" klær som kjole, bluse, jeans når hun blir litt større. Jeg får jente som du sikkert har skjønt ;o)

Så har jeg en fleecedress med føtter og votter, en kjøredress med hull til seler til å bruke i bilstolen, med pose istedet for bein. Et par bomullsluer og en ull eller fleecelue, hjemmestrikka ullsokker og ullvotter. Tror også jeg kjøper et ullsett med genser og bukse men i en litt større str og bare brette opp armer og bein når hun er nyfødt.

Ammebh:

Hvis du finner en størrelse i kjedebutikkene som passer deg er jo det fint og billig, men jeg har også hørt at de fort blir utslitt. Jeg har store bryster til vanlig og trenger en solid ammebh med god støtte. Jeg kjøpte på Babyshop og måtte ut med 500 pr stk, men er til gjengjeld VELDIG fornøyd. (har begynt å bruke dem allerede siden mine vanlige har blitt for små)

Beklager at dette ble et veldig langt svar men jeg ble litt engasjert ;o)

Skrevet

hei :) titter inomm fra småtroll 0-1 år.

fikk mitt første barn for ca 5 mnd og her er mine ambefalinger av hva man trenger :)

Stelleveske-titt i din nermeste butikk ( trenger ikke koste sjorta viktigste er at du får plass til det du trenger på tur )

Ammepute ( ikke alle synes det er nødvendig ) men jeg elsker min, nakken min hadde ikke overlevd den første mnd uten. jeg har en dobbel en med saccokuler i ( flere venninder har sagt de liker den bedre enn sin egen som ikke er saccokuler i)

Av prudukter trenger man ikke stort. Olje, zinkkrem ( jeg sverger til candeluda fra helsekost) en god krem ( a-krem? ) shampo til de små kan jo også være lurt om bebisen har masse hår.

Termometer er ett must, neglesaks som er butt også sånn lite sug til buser ol.

Paracet ol trenger man ikke å kjøpe, man får rett og slett ikke brukt det ( når barn under 3 mnd får feber skal de på sykehus)

klær trenger man ikke så mye av, men det blir ofte flere skift enn man tror og det er jo innmari kjedelig å måtte vaske en maskin bare for ett par bodyer, 5-6 stk i første omgang kanskje også heller fylle på når man ser hvor stor bebisen er ( tulla mi var bitte liten og brukte str 50 i over 2 mnd, så måtte skaffe mer)

og jo en ting til... gulpekluter... en får aldri nok, jeg vasker og vasker men blir fort tomt i skuffen gitt :)

Lykke til jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...