Gå til innhold

Kjærlighet til sannheten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærlighet til sannheten!

Guds ord er en velsignelse, det gir håp og en grunn til å leve.. men hva er det som gjør at mange ikke vet hva vi egentlig tror?

2Tess 2:10

Det skjer med all urettferdighetens forførelse blant dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunne bli frelst.

Hva er det Paulus her sier?

En forførelse, altså en religiøs, eller ett paradigme innen kristenheten forfører mennesker!! Forførelsen er en løgn, altså ett uærlig spill som tillater noe som ikke er rett å gjøre. Leser man resten av Paulus ord her ser vi at han snakker om den lovløse antikrist og for de som tror, vet når han står frem. Vet vi ikke er det fordi vi mangler tro, enkelt og greit. Johannes 4:3 forteller om antikrist tro og det er at han ikke benekter Jesus som Gud men som sant menneske prøvd i likhet med oss. Der ligger mangelen på tro og kjærlighet til sannheten for de som ikke blir frelst og som da holder sannheten nede ved sin egen tro.

Paulus sier videre i brevet til Timoteus:

2Tim 4:2-4

Forkynn Ordet! Vær rede i tide og utide. Overbevis, irettesett og trøst, med all tålmodighet og lære.

For det skal komme en tid da de ikke skal tåle den sunne lære, men etter sine egne lyster skal de ta seg lærere i mengdevis, etter som det klør i øret på dem.

De skal vende øret bort fra sannheten, og vende seg til eventyr.

Her må de som tror virkelig stå på, for de kjemper imot villfarelsens doktriner, bibelen kaller også de som tror evolusjonisme og darwinismen for eventyr men de som sier de tror Gud men allikevell ikke gjør det vet at de ikke har rett men holder med de villfarne allikevell. Les Romerne 1. De virkelige onde er altså de som sier de tror men i praksis ikke gjør det allikevell.

Paulus sier videre i boken Apostlenes gjerninger følgende:

Apg 20:28-30

Så gi da akt på dere selv og på hele hjorden, som Den Hellige Ånd har satt dere som tilsynsmenn for, for at dere skulle vokte Guds menighet, som han vant seg med sitt eget blod.

Jeg vet at etter min bortgang skal det komme glupende ulver inn blant dere, som ikke skåner hjorden.

Ja, blant dere selv skal det fremstå menn som fører falsk tale for å lokke disiplene etter seg.

Hvor står kristenheten i dag og hvem av de er det som ikke skåner hjorden? Hvem av disse har endret tider og lover? Hvem fremstår istede for Kristus idag?

Er det noen som tør å si/ tro det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde umiddelbart slutte med selvmedisinering og kontakte din fastlege for videre behandling.

God bedring!

Skrevet

Gud er en god Gud Jesus er kjærliget. Jeg er sannheten veien og livet . (Jesus Kristus)

Skrevet

Og The Beatles er større enn Gud

mvh. John Lennon

Skrevet

Jeg ønsker med dette å vise noe av dybden i hva Menneskesønnen er for oss. Jeg vil trekke frem noen tekster og starter med disse:

Fil 2:5-7ab

La dette sinn være i dere, som òg var i Kristus Jesus, han som, da han var i Guds skikkelse, ikke holdt det for et røvet bytte å være Gud lik, men gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på seg, da han kom i menneskers liknelse.

Det sinn som var i sønnen av menneskene (Menneskesønnen) og som også skal være i oss, er dette:

1. Vi er bildet på Gud og la det være en reell tro til enhver tid, her og nå.

2. I denne guddommelig natur er vi tjenere for vår neste.

Da er vi hellige og bygger på Kristi rettferdighet, fordi vi tror Ham og Hans verk. Å være i Guds skikkelse er å være menneske og Jesus kom i vårt kjød, altså slik vi nå er med degenerasjon og i fallen natur. La teksten synke inn og erkjenn Kristi offer her, med offer menes her at Han ble menneske som oss. Her kommer en sterk tekst:

Heb 2:6-7a

Men det er en som et sted har vitnet:

Hva er et menneske, at du kommer ham i hu? Eller et menneskes sønn, at du ser til ham?

For en kort tid stilte du ham lavere enn englene.

Heb 2:9a-11

Men han som for en kort tid var satt lavere enn englene, .

Da han førte mange barn til herlighet, sømmet det seg for ham, som alt er til for og alt er til ved, å fullende deres frelses høvding gjennom lidelser. For både han som helliggjør, og de som helliggjøres, er alle av én. Derfor skammer han seg ikke ved å kalle dem brødre.

Heb 2:14Da nå barna har del i kjød og blod, fikk også han på samme vis del i det, for at han ved døden skulle gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,

Heb 2:16-18For det er jo ikke engler han tar seg av, men Abrahams ætt tar han seg av.

Derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, for at han kunne bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å sone folkets synder. For ved at han selv har lidt og er blitt fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Det er helt tydelig og helt klart uten tvil at Jesus kom i vår falne natur, fallen natur er for ordens skyld en fallen verden. Det er ikke slik dogmene i fra den mørke middelalder sier at vi arver synden i våre gener og med det ikke kan bli fri synden fordi vi er slik. I så fall snakker ikke skriften sannheten for den sier imot dogmene. Dogmene forsvares kun ut ifra løsrivne tekster krydret med filosofi og eventyr.

Simon Peter, Jonas sønn skjønte at Mennesket Jesus var Gud og at som menneske var Han menneske som ham selv. Det er nøkkelen som gir oppstandelsen og kun på denne tro kan vi bygge Kristi legeme. Årsaken er at en har den tro Han har og at på denne tro bygger man ene alene på Jesus Kristus, Hovedhjørnesteinen.

Matt 16:16Da svarte Simon Peter og sa:

Du er Messias, den levende Guds sønn.

Matt 16:18Jeg sier deg at du er Peter*, og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den.

Simon Peter som ser på mennesket ved siden av seg sier at Han er Gud, selv om Han er som Simon Peter selv. Jesus sier at på denne Klippe, altså troen på Menneskesønnen kan Simon Peters tro (Stein) bygges. Har du denne tro (Stein) står du ved siden av Peter kanskje..

Ordforklaring på Peter* er:

G4074

Πέτρος

Petros

pet'-ros

Apparently a primary word; a (piece of) rock (larger than G3037); as a name, Petrus, an apostle:

- Peter, rock. Compare G2786.

Klippen er slik:

G4073

πέτρα

petra

pet'-ra

Feminine of the same as G4074; a (mass of) rock (literally or figuratively):

- rock.

Her ligger basisen for de gode nyheter, slik at dommen er en god nyhet, slik at vi ikke har noe å frykte for Gud har skapt oss som vi skal være og veien ut av fallen natur er reell som, det vises igjennom Kristi rettferdighet, Hans liv og blod.

Til slutt noen sterke tekster og en liten kommentar til ettertanke:

1Pet 2:4-7

Kom til ham, den levende stein, som vel ble vraket av mennesker, men er utvalgt og dyrebar for Gud,

og bli også selv oppbygd som levende steiner til et åndelig hus, til et hellig presteskap til å bære fram åndelige offer, slike som er Gud til behag ved Jesus Kristus.

For det heter i Skriften:

Se, jeg legger i Sion en hjørnestein, utvalgt og dyrebar. Den som tror på ham, skal ikke bli til skamme.

Æren tilhører altså dere som tror. Men for de vantro er den stein som bygningsmennene forkastet, blitt til hjørnestein og snublestein og anstøtsklippe.

Luk 20:18

Hver den som faller på denne steinen, skal bli knust. Men hver den som steinen faller på, ham skal den smuldre til støv.

Dan 2:44

Og i disse kongers dager vil himmelens Gud opprette et rike som i all evighet ikke skal ødelegges. Dette riket skal ikke bli overgitt til noe annet folk. Det skal knuse og gjøre ende på alle de andre rikene, men selv skal det stå fast i evighet.

Hvis vi ser på steiningen i GT, hva kom den av? Hva kan det være ett bilde på, når vi leser disse tekster i fra Lukas og Daniel? Husk for øvrig at Gud er Kjærlighet og at den som feiler er selv ansvarlig for sitt eventuelle hat og uforstand. Det gjelder selv om man ikke tror Gud er.

Skrevet

herre min hatt! gå og hjernevask folk en annen plass...

Skrevet

Jeeezez! Bokstavelig talt!

Skrevet

kunne i det miste vært sammenheng og mening i teksten?? Er du besatt av satan sjøl og taler (taster) i tunger??

Skrevet

Taster i tunger?!

*ser for meg tunger som løper løpsk på tastene og en MINST tvetunget eier av disse ufyselighetene*

(leggetid da kanskje?!)

Skrevet

Gud er en god Gud Jesus er kjærliget. Jeg er sannheten veien og livet . (Jesus Kristus)

Skrevet

Skrevet

Teologistudent som tester hovedoppgave på "vanlige" folk?? Blir vi oppgitte, så passer det for kirken:-)

Er kristen jeg, altså, men dette kunne ikke falle mg inn å gjøre...

Skrevet

For ikke altfor lenge siden var det en nyhet om en mann som hoppet inn til løvene i dyrehage. Han ville bevise Guds eksistens. En løvinne sørget for at bevisene fremdeles er noe uklare.

Et godt råd til deg HI er å ikke begå samme feil som denne mannen! Dib kan tidvis minne om en dyrehage og det kryr av løver som bare venter på å fly i stupen på deg. Det du eventuelt prøver å kommunisere er det ingen som får med seg uansett, noen tar det i beste fall som bevis for at Gud ikke eksisterer.

Til slutt: Lykke til med din tro, også får jeg ha lykke til med min!

Skrevet

Anonym 19:11 fikk meg til å le høyt for første gang på LENGE.

Takk, jeg trengte det :-)

Skrevet

Kristenheten står ikke så sterkt til nå for tiden, HI. Det står så skrøpelig til med den, at jeg tenker Jesus visste hva Han sa når Han sa "montro om jeg vil finne troen når Jeg kommer tilbake"

Istedenfor en sunn lære, har vi i dag egoismens lære. Alt skal dreie seg om meg. Det er bare meg, jeg og meg hele veien.

Først meg selv, så meg selv og deretter meg selv.

Er ikke noe rart det er så mange parforhold som går rett vest. Ingen gidder å gjøre noe for hverandre lengre.

Alle forventer isteden at den andre skal gjøre noe for dem.

Takk og pris for nåden ♥ Ta imot, før det er for sent.

Skrevet

Alt man trenger å gjøre for å bevise Guds eksistens, er å føde en baby,

Skrevet

e dib blitt et slags "verve forum" for kristne?

gå i kirken å forkynn guds ord eller noe..

Skrevet

*puler jesus hardt i rompa med en DIGER svart dildo* ÅÅÅH som han hyler av fryd; HALLELUJA!!!!!!!

Skrevet

Jesus sa "gå ut i verden"

Dette er verden.

Du går sikkert ikke i kirka, anonym 01:18, så da ville du ikke fått denne nattlige forkynnelsen kan du vel skjønne!

Skrevet

al-Baraa’ ibn ’Aazib (raa) sa: ”Allahs sendebud (fvmh) påla oss syv ting: Å besøke den syke, å gå i begravelser, å påkalle Allahs barmhjertighet for den som nyser (ved å si yarhamukum u-Llah, måtte Allah være deg barmhjertig), å bistå den svake, å hjelpe den undertrykte, å spre hilsener om fred og å hjelpe de som sverger slik at de kan oppfylle sine løfter.”

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette.

Dere er vel ikke interesert i dette alikevel. Den som kjenner jesus, kjenner sannheten, i seg selv. Han vet hva som bor i seg selv. Han vet også at den minste skal bli den største.

Hva tenker du på, når du leser, er du min dommer. nei

Vi er her for å bli renset fra onskapen, onskapen er i oss. De som tror på seg selv, vil gå tapt. Ikke fordi de har et valg, nei fordi Gud vil. Renselsen er Jesus, det han gjorde og det å tro på hans navn. Tro er å gjøre det som jesus vil gjøre, det som vi i tanken ikke ser. he.

Vi skal ikke bare renses, nei mye mer. uten renselsen så vile vi ikke se hva velsignelsen var. Hva står det. Englene lengter etter å få se evangeliet.

........

vi har mye i vente...

Skrevet

Tror du at du var tøff nå?

Jesus har ditt liv i sine Hender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...