Gå til innhold

Hvor mange dresser har dere til skolebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste begynner på skolen til høsten, og jeg vet ikke så mye om hvordan ting fungerer på skolen enda.

I bhg har de jo med seg to dresser i tilfelle de blir våte, eller har tisseuhell. Men, trenger man mer enn én dress når de er på skolen? Har dere to dresser til deres skolebarn?

Også lurer jeg på om det er samme systemet på skolen som i bhg, i allefall for de minste, om de har en kurv, hylle eller noe som de har skift oppi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene mine har alltid bare hatt en dress i barnehagen, det samme på skolen.

Det er samme som i barnehagen, egen plass med hylle evt skap.:o)

Skrevet

Begge mine har alltid hatt med to dresser i bhg, mest pga tisseuhell. Eldste har fortsatt problemer med det.

Skrevet

Min 1. klassing har kun èn dress på skolen og det har gått bra hittil. Han har også egen plass med hylle og kurv til å ha ekstra klær i...

Skrevet

Da klarer han seg kanskje med én dress da. Hva slags skift har de i hylla/kurven da?

Skrevet

VI har aldri hatt to dresser i bhg, men har av og til vårdressen hengene om vinteren. Regntøy med masse klær under holder jo en liten stund om uhellet er ute.

Mine har svært liten plass til oppbevaring av tøy på skolen, men de nyere har sikkert mer. Barna på skolen her har todelte dresser, med få unntak, og alt annet er krise. Jeg ser mange har skogstad, hm, p&p og noen få dyre merker som bergans. Om uhellet er ute er jo det bare å ta på buksen til regntøyet. Våre har en knagg med en lite korg over, og plass til innesko på en kant under.

Skrevet

Takk for info:) Mine må nesten ha to dresser i bhg. Syns det blir for kaldt med regnbukse når det er flere minusgrader. Men, satser på at ting er bedre for eldste innen skolestart.

Gjest sug lut
Skrevet

Votter, ekstra lue, strømpis, sokker, ullgenser, tynn genser, bukse, underbukse.

Skrevet

Skolegutten min har ingen dresser i det hele tatt, men har to utebukser, en boblebukse og en allværsbukse pluss jakke.

I første klasse fulgte de ikke friminuttene til resten av skolen, men samlet de opp og var ute en hel time midt på dagen. De hadde også en turdag i uka. Siden de bare var ute en time midt på dagen er det helt unødvendig med to dresser, de skal jo ikke ut flere ganger når langfrimiuttet er over. De gjør det sånn på skolen til nevøen min også, som bor på andre kanten av landet så det er kanskje vanlig?

På skolen har de en liten hylle, på den har de litt skift i tilfelle de blir våte. Dvs sokker, joggebukse og genser, er ikke plass til noe mer. Et ekstra par votter har han i sekken. De må kle seg etter været på morgenen, for det er ikke plass til å ha regntøy eller støvler liggende på skolen (men de har plass på sfo som er i nabobygget).

Skrevet

Vi har to dresser, men har bare en på skolen. I høst så har dressen hengt på plassen sammen med regntøyet. Så når de har hatt turdager så har hun tatt den på seg.

Men nå som det er så kaldt har hun den på seg når hun drar til skolen og har den på når hun går hjem.

Hun har enda ikke blitt våt, slik at hun har trengt en å skifte til. men skulle det skje så henger jeg dressen som vi har hjemme på skolen tror jeg. Den har vi mest når den andre må på vask, en billig og grei dress.

Vi har to sett til alle de 4 ungene i hus. Det går ikke med ett sett til hver. Badet er så lite at er 4 sett til ungene våte så går det ikke ann å gå på badet. Også har jo meg og min mann tøy som også må tørkes av og til. Og i stua er det ikke like praktisk med dryppende vått tøy. De to eldste har en dress og ett 2 delt sett.

Skrevet

Eldste her har skidbukse til å ha på skolen, dress til å ha hjemme. På skolen hennes har de en egen hylle med kurv og knagger der de har skiftetøy og lignende

Skrevet

Takker for svar:) Da har jeg blitt noget klokere.

Hva slags todelte dresser er bra da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...