palia Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Er ganske ny gravid (med nr 3 da men hvor lett en glemmer he he) og husker ikke hvordan det er med trening når en er gravid? Er det sånn at en ikke kan trene magen og at en må ha lette vekter under styrketrening eller kan en trene som vanlig så lenge magen tillater det?
~~ElleMelle~~ Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Du skal ikke regne med å øke noe i intensitet eller styrke, men det du har drevet med fram til graviditet (sånn innenfor normal styrketrening) kan du fortsette med så sant det ikke kjennes ukomfortabelt for deg. Etterhvert vil det sannsynligvis bli naturlig at du orker litt mindre og må redusere noe på vekt el repitisjon, men jeg trente det samme som før til jeg var rundt fem måneder tror jeg. Men man skulle vel være litt obs på hvor tungt man løfter på øvelser hvor man går ned som feks knebøy. Husker ikke helt hva det gjaldt, om det var noe med bekkenbunn kanskje.. Rette magemuskler er det ikke noe vits i å trene etter en stund (lurer på om det var rundt uke 14?) for da er ikke de foran men har trukket seg til siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå