Ruttetutt ヅ Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Er det legen/jordmoren min som sender henvisning til ultralyd for meg, eller må jeg ringe og bestille time selv? Er i uke 14 og har ikke fått noen time. Kan ikke huske legen nevnte noe om at hun skulle sende henvisning til ultralyd. Noen som vet rutinene for dette?
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Det som er vanlig er at sykehuset du har fått fødeplass ved sender en innkalling sammen med brevet sombekrefter at du har fått fødeplass. Legen skal sende den ene delen av helsekortet til det sykehuset der du ønsker å føde. Hvis ikke noe av dette er gjort bør du purre på legen sånn at du får UL i riktig uke:) (mellom 17 og 20)
T#3 Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hei, Tror nok det mest vanlige er at lege/JM ordner dette for deg. De skal sende en del fra helsekortet ditt til sykehuset/stedet for UL så får du brev direkte derfra. Når var du hos lege/JM første gangen? Noen steder kan det jo ta litt tid mener jeg. Selv fikk jeg innkallingen ca 10 dager etter første besøk.
ønsker en liten en til Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Det er helt riktig som dere sier over, men bare vær klar over at i noen deler av landet eller om det er fra lege til lege, så må du selv søke om fødeplass på sykehuset du vil føde på, da det er "fritt sykehusvalg". Må du det der du bor så skjer det ingenting før du søker. Så hør med legen din om han har gjort noe for deg eller ikke, for hvis du må søke så bør du gjøre det veldig snart, ihvertfall hvis du bor i Oslo.
små'n 2010 <3 Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Hei. Jeg er 18+2 idag, og skal på ul til torsdag. Men jeg ringte legen og sykehuset her for ca 2 uker siden, siden jeg ikke hadde hørt noe enda, ikke fått innkalling eller noe. Så på legekontoret ba kontordamen meg ringe sykehuset og høre, noe jeg gjorde. Og det viste seg at legen min hadde glemt å sende henvisning! Så jeg anbefaler deg å ringe sykehuset der du skal føde eller der det er ul om du ikke har hørt noe enda. Jordmor spurte meg da jeg var der om legen hadde sendt, noe jeg sa ja på siden han sa han skulle sende. Men det er jo lett at ting går i "glemmeboka", så ring for sikkerhetsskyld du Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå