Gå til innhold

Bruker dere kuldekrem på barna, i tilfelle hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skeptisk til dette, da jeg har lest at det ikke nødvendigvis er så bra, vertfall ikke de med vann i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som det er minus 10-20 her vi bor gjør jeg det:) Når jeg gjør det, og guttungen er ute mer enn 20 min får han masse røde prikker i kinnene som blir der nesten i et døgn. Bruker Weleda og synes den er behagelig å ha på selv også:) I motsetning til veldig mange andre kuldekremer. Mange kjennes nesten som man har på seg maske:)

Skrevet

En kuldekrem skal ikke ha vann i seg... Det er liksom noe av det som kjennetegner en kuldekrem. Hvis du bruker en fet krem som inneholder vann pass på å ta den på 15-20 min før dere går ut slik at vannet rekker å fordampe i stedet for å fryse til is på huden.

Skrevet

Vil bare skyte inn at den beste kuldekremen er hudfettet vårt og tipset er derfor å ikke vaske barna i ansiktet på morgenen (kan jo vaske bort "sukkeret" i øynene da).

Skrevet

Hm... jeg må hvert fall vaske sønnen min rundt munnen etter frokost..! Sønnen min får veldig fort kuldeutslett, så jeg bruker kuldekrem ja.

Skrevet

bruker Akrem ja.

Men man kan bruke kremer med vann i også altså, bare man venter i minst 20 min før man tar dem ut etterpå (da har vannet fordampet)

Men man kan jo se an behovet. Min sønn får tørre flekker på kinnene av kulden uten krem, derfor bruker jeg det. Hadde han ikke gjort det hadde jeg nok latt han gå uten. Selv bruker jeg også kun krem på tørre områder (f.eks nesevingene og i pannen)

Skrevet

I min sønns barnehage anbefaler de ikke bruk av kuldekrem.

Bruker dere kuldekrem så husk at den må vaskes bort med en gang dere kommer inn.

Det er også fare for frostskader selv med en kuldekrem. Den legger som en hinne på huden og lar ikke huden få puste. Under den svetter vi, og svetten gir fukt og lettere nedkjøling, som igjen kan gi fryseskader.

Lurt tips, som ovenfor, er å ikke vaske ansiktet.

Trenger en krem i tillegg så bruk heller en fet krem et par timer før en skal ut.

Skrevet

Avene har en kuldekrem som er kjempe god, den blir ikke til noe hinne på huden! Det er en kuldekrem som også er kjempe god på eksem. Min gutt får store sår rundt munnen, men denne kremen tryller det bort over natten. Når vi bruker denne kremen får han ikke noe utslett. Vi bruker den morgen og kveld ved minusgrader, ellers bruker vi den morning gjennom vinteren. Denne skal på minimum 20 min før en går ut. Vi smører den på hjemme og det er tilstrekkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...