Gå til innhold

Økedøgn, eller mister jeg melka?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg måtte på legevakta i går med brystbetennelse, høy feber og store smerter. Jeg har ammet på tross av smertene, men siden i går kveld har lillingen kavet noe veldig ved puppen. Vil ha pupp hele tiden, men bare styrer og virker ikke som at han blir mett. Han har sovet tre lurer på 30 min i dag (vanligvis 1-2 timer i strekk), og så har han våknet for å få mat igjen. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer, kan jeg være i ferd med å miste melka?? Jeg har ikke gitt noe tillegg, bare ammet (og ammet og ammet, jeg er helt utslitt). Kommer det til å ordne seg, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Var forresten oppe hver time i natt for å gi mat, mot hver 2.-3. time til vanlig...

Skrevet

høres ut som økedøgn. jeg hadde noen sånne ved 4 ukers akder. Var helt forferdelig, ville spise hele tiden. Legg han til så ofte han vil og hvis det er økedøgn går det over i løpet av 2-3 dager. Lykke til! Et tips, ikke se på klokka dissee dagene og la alt annet ligge

Skrevet

Høres ut som økedøgn ja. Og når du har brystbetennelse så er du jo kjempeheldig!! Må jo tømme brystet godt og ofte når man har betennelse :)

Jeg fikk brystbetennelse med feber når Lillegutt var ca 1 mnd. Fikk antibiotika som jeg kunne ta hvis vi ikke fikk tatt knekken på det selv i løpet av ett døgn. Heldigvis fikk Lillegutt her også økedøgn da, så dagen etter var jeg like frisk igjen.

Husk å drikke masse vann og spis godt. Og prøv å slappe av når han ammer, da vil melka strømme lettere. Han blir mettere og får tømt brystene bedre.

God bedring :)

Skrevet

Jeg tror man kanskje får litt mindre melk når man har brystbetennelse, det fikk jeg forrige gang, men det er bare å holde ut for det går seg til igjen bare du får åpnet opp alle melkegangene skikkelig igjen....som de andre nevner er det kjempeviktig å få tømt brystene skikkelig nå...God bedring:o)

Skrevet

Jeg fikk kraftig brystbetennelse som ikke løsnet trass iherdig suging. Det som skjedde var at all melken "sto fast" i brystet pga all hevelsen rundt betennelsen. Gutten min var også krakilsk rundt den puppen og sugde opp den andre noe veldig. Jeg måtte på 3. døgnet med antibiotika før det løsnet i brystet- puh!! Det var skikkelig vondt og kjipt. Tok jo litt tid etterpå for ham å suge opp den puppen i gjen også... Men det kan jo være økedøgn han har, men også at han altså ikke får ut melken. Lykke til:) -bruk forresten nesespray i tillegg, det kan hjelpe litt. (syntocinon, reseptbelagt=

Gjest eelis+kian
Skrevet

Takk for svar alle sammen, det roet meg ned i går, hehe. Jeg fikk resept på den nesesprayen da jeg var på legevakta, og fikk da til slutt ordnet opp i problemet. I dag er jeg frisk som en fisk, og det kan virke som at økedøgnet varte i bare ett døgn :-) Jeg overproduserer i hvert fall ikke i dag, og lillegutt kaver ikke like mye.

Takk igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...