Gå til innhold

aa ikke fortelle at pappa er doed...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som akkurat har mistet sin mann, han doede paa soedag og ble begravet i dag.

Soennene paa 6 og 8 ( ca) vet det ikke enda...

Jeg kjenner jeg faar helt vondt inni meg av disse 2 smaa guttene som ikke fikk tatt farvel med sin pappa, men maa kanskje innse at andre land har andre tradisjoner. De er opprinnelig fra Italia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også vondt inne i meg når barn ikke blir tatt på alvor. Det er lenge siden det var vanlig her i landet. Hva tenker den nyblitte enken? Hvordan skal sønnene få vite at faren er død? Veldig trist.

Skrevet

Aner ikke hva hva hun tenker, de befinner seg i Italia naa. Min pappa snakket med dem i gaar og syns det var helt forferdelig, men fikk seg ikke til aa si noe da begravelse bare var 3 timer unna. Han doede soendag saa det har gaatt ganske fort i svingene.

Ungene befinner seg i en annen landsby hos en tante av moren eller noe slik. Det har vaert mye styr for han ble syk her nede og saa dro han til Sveits for aa bli operert ( han var fra Sveits).

Naar de skjoente han ikke ville overleve saa dro hun ned ht for aa ordne en del praktiske ting mens han fremdeles var i noe lunde form. Han fikk ca 3 - 6 mnd igjen aa leve.

Dessverre saa fikk han et massivt hjerteinfarkt og doede mens hun var her....

Skrevet

Kjenner jeg får vondt i mammahjertet mitt.. Trist at disse guttene ikke får tatt farvell med pappaen sin.

Som du sier også, vet ikke hvordan tradisjonen i Italia er med sånne ting. Men tror at hadde det vært meg, hadde jeg nok blitt meget forbannet på min mamma - og slitt med dette i lang tid.

Skrevet

Slik tenker jeg ogsaa, at jeg hadde slitt med aa tilgi min mamma .

Min mamma snakket forresten med enken i natt paa telefonen og jeg skjoenner jo at italienske landsbyskikker ikke er helt som hva vi er vant til kanksje, de hadde vaert den nette sum av 900 mennesker i begravelsen, flere graate koner osv...

(litt slik jeg ser for meg det ville vaert I Hellas )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...