yasmina Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Har en bekjent som akkurat har mistet sin mann, han doede paa soedag og ble begravet i dag. Soennene paa 6 og 8 ( ca) vet det ikke enda... Jeg kjenner jeg faar helt vondt inni meg av disse 2 smaa guttene som ikke fikk tatt farvel med sin pappa, men maa kanskje innse at andre land har andre tradisjoner. De er opprinnelig fra Italia.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 syntes det hørtes rart ut, mener jo at barna burde bli tatt med på slike hendelser. er er form for barna å bearbeide sorgen. men her enkelt må jo stå for sin måte de vil oppdra sine barn. men de har vel spurt hvor faren er, er jo store barn
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Oi da, tragisk. De er jo så store at de vil huske dette. Er redd de kan bære nag til mammaen sin senere i livet. Jeg er ikke alltid for barn i begravelse, men så "store" barn bør kunne være med i sin fars begravelse. Hva skal de si etter hvert da? At han har reist på ferie for evig? Nei det var trist lesing, håper ikke det er noen tradisjon i andre land....
yasmina Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2010 Nei, han har vaert lagt inn paa sykehus pga kreft, i en annen by. Ungene har vaert hos familie i Italia mens han ble lagt paa sykehus i Sveits. Han ble syk mens de bodde her og oensket aa bli behandlet hjemme. ( Han var opprinnelig fra Sveits)
*Pæreis* Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Ja, dette var trist lesning ja. Barn takler dette med død mye bedre enn oss voksne, så jeg kan ikke forstå at dem ikke skal få vite det. Det kunne jo også vært fint for dem å få sagt favel, ved å vært med på likskue(eller ka det hete), eller møte faren før han døde.
yasmina Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 De skulle vel egentlig moete han foer han doede, men kona var her nede for det var ting som maatte ordnes og han hadde faatt 3 - 6 mnd igjen aa leve, men doede av hjerteinfarkt 1 uke senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå