opela Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Svigermora mi begynnte allerede før snuppa ble født om at jeg måtte la samboeren min gi ho flaske, jeg bare jatta med. I beggynelsen trengte jeg endel barnevakt fordi jeg skulle spesielle ting, siden svigemor bare bor noen min unna så lot jeg ho sitte barnevakt, og får å få litt hvile fordi jenta vår var veldig krevende og skreik veldig ofte, og jeg var selvfølgelig spent hvordan det gikk, hun sa det gikk bra hver gang,og jeg følte meg mer og mer som en dårlig mor er det bare jeg som ikke får ho til å sove osv. Men når sønnen hennes prata med ho på tlf om at jeg måtte gi ho flaske når jeg fikk til å amme ho så bra, ble jegforbanna for hver gang han prata med mora masa han om jeg måtte gi ho flaske. Etter sånn mas i noen månder bestemte jeg meg for å ta en prat med ho. Ho mente at jeg var egoistisk som amma ho, siden ingen kunne mate ho da,og at det kom til å ødlegge forholdet hvis vi ikke festa sammen, jeg var ikke inntresert i å feste. Og uansett så kunne ingen passe ho fordi ho nekta å ta flaske, men nei da det skulle ho klare, så til slutt sa jeg greit men da skal jeg være der å se hun klarer å ta flaske, men det fikk jeg ikke lov til siden jeg var alt for hysterisk, siden jeg er nøye med og vaske hender og sånn. Ho hadde også hørt om en vennine av ho som måtte passe barnebarnet sitt som også nekta å ta flaske og den skrek på natta helt til den sovna av utmattelse og da tokk den flaske dagen etter , det mente ho at ho skulle gjøre med jenta vår, da sa jeg at ho ikke fikk passe ho mer, og da ringte ho til sønnen sin dagen etter og sa at ingen hadde såra og snakka så hardt til ho før. Nei vetdu hva ho vil jeg ha minst mulig med å gjøre og ho får ihvertfall ikke passe tulla vår noe mer. er det rart jeg reagerer?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 synes din svigermor har noen veldig rare bestemte meninger som hun egentlig ikke kan eller skal uttale seg om. det er deres barn og om du velger å amme eller gi barnet ditt flaske så er no det ditt valgt... Og folk må jo ha forståelse at et barn ikke vil ta flakse når en er vant til pupp. det sier jo seg selv det. man veldger ikke vann når man kan få saft f.eks... Og at hun kommer med en uttalelse om at det er egoistisk av deg og amme ditt eget barn og at andre ikke kan få være med på den biten, hallo. men det er jo sånn det er..... Og det er slik mor knytter sine bånd til sitt barn.... Hadde reagert selv jeg og hadde forventet en unnskyldning
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Jeg hadde bedt henne om å klappe igjen! Å forlange at babyen din ikke skal amme, bare ta flaske, fordi hun vil passe henne?? Jeg har heldigvis en snill svigermor som respekterer det vi gjør, og bare kommer med råd om vi spør om dem, men hadde hun vært slik som dette hadde jeg gitt henne klar beskjed om å tie stille med sånt sprøyt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 er helt enig med deg at hun er et svigermonster når det kommer til amming. men den eneste du straffer med at hun ikke for passe på jenta di er jenta di. og faktisk litt deg også. Man må klare å svelge noen kameler, selv om det er kjedelig. men finn stoff om amming og gi det til din svigermor. og si at lillejenta knytter båndt til sin far ved å tilbringe tid med han, ikke at han gir flaske. men er problemet at hun ikke vil ta flaske? for man for myyye mer frihet når de tar flaske. Jeg gav lillejenta mi til min mor, og hun fikke henne til å ta flaske med en gang. Det har noe med det at hvis mødrene er der så vil jo selvfølgelig barna ha pupp og ikke flaske. og ungen dør ikke av å gråte litt før den blir så sulten at den tar flaske. Det har iallefall det helsepersonelet jeg har spurt sakt. men det viktigste er at du gjør det som er riktig for deg og din samboer. Men husk at svigermor er moren til din mann og at du bør passe litt på når du truer med at de ikke skal få se barnebarnet... lykke til da:)
opela Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2010 <3 ønsker oss en tulle <3 Det er deilig å høre at jeg ikke er alene om å syntes det er rar oppførsel. Og ho syntes ikke selv ho har oppført seg rart, så noen unnskyldning får jeg ikke, jeg ville jo bare prate med ho får å slippe å høre mase med flaske, men det ble jo bare mye verre av det, er ikke så lett å vite hva man skal gjøre da.
opela Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2010 Det slapp jeg for ho ba meg passe munnen min , siden jeg sa at ikke jeg ville at ho skulle passe ho når ho hadde sånn oppførsel. Ja ho vi at ho skal ha flaske bare for at da kan ho passe henne, og når jeg sa at foreldrene mine hadde prøvd å gi ho flaske, når jeg skulle et ærend og det ikke gikk så skulle ho overgå de og mente at det skulle ho klare. Da er du heldig, jeg hadde et veldig godt forhold til ho før vi fikk jenta vår, men etter det ble ho helt rar,ho er jo ikke noe inntresert i å be oss eller komme på besøk, ho er bare inntresert i å ha ho alene og det skremmer meg litt.
opela Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2010 For å si det sånn så har jeg svelga mange kameler når det gjelder ho, men nå klarer jeg det ikke lengre. Ja jeg vet det og under normale omstendigheter er det ikke noe jeg heller ville enn at ho skulle hatt et godt forhold til barnebarnet sitt, det var jo derfor jeg tokk en prat med ho også for jeg orka ikke det maset om flaske osv og for at ikke det skulle ødlegge forholdet våres, men alt ble jo mye værre av det. Og hvis ho egentlig hadde lyst å ha kontakt med barnebarnet sitt så kunne ho komme på besøk eller kanskje bedt oss på middag (bor 5 min unna hverandre) ho er jo bare innteresert i å ha ho alene. Ja han koser seg med dattera si og vi hadde det helt fint før ho kom å blanda seg inn, vær gang han har prata med mora si så blir han litt annderledes jeg merker at det er mora sine ord og ikke hans. Det virker som ho gjør alt ho kan for å ødlegge forholdet til meg og sønnen hennes, ho oppfordrer han til å feste og om å ikke høre på meg for jeg kan takke meg selv siden jeg ammer at jeg sitter hjemme med ungen vår mener ho. og ho har jo stilt han overfor et valg at han må velge mellom henne og meg. og når ho prater med han på telefon så er det bare for å kritisere meg og at ho klarer alt mye bedre. Og når ho ikke har fått passa jenta vår så har begynt å passe babyen til kusina hans, det virker som ho blir helt tullete av babyer , og den gangen jeg prata med ho så svarte ho akkurat som det var ho som var mora til ungen vår og ho respekterer ikke når jeg har blant aent sa at ho måtte gi ho kopp og ikke flaske for ellers så ville ho ikke ha pupp etterpå. Problemet er ikke at ho ikke vil ha flaske for min del, det er det bare for ho siden ho ikke kan ho, men jeg skjønner ikke hvorfor ho maser om det når jeg ikke har bedt ho om å ha henne engang. Nei jeg vet jo ho ikke vil ha flaske når jeg er der, men jeg kunne jo bare oppholdt meg i et aent rom, så jeg følte meg trygg på at ho tokk flaske, jeg hadde jo ikke slappet av når jeg ikke stoler på ho lengre. Nei at de gråter litt er en ting men ho mente at ho skulle skrike til ho sovna av utmattelse da mener jeg det blir en aen ting. Ja jeg vet at man skal være forsiktig med å si at de ikke skal passe ungen vår, men jeg føler ho er litt syk når det gjelder babyer og jeg må jo føle meg trygg som en mor at dattera mi har det bra. For du hadde jo heller ikke latt noen passe barnet ditt, som du ikke følte deg trygg på ? Svigermor og jeg hadde et godt forhold før vi fikk jenta vår, så det er jo ikke alle som takler det at sønnen deres får barn. Takk
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Men det du skriver her er mye verre en det du tidligere ha sakt. Her kommer det jo tydelig frem at hun er en manipulerende kjerring! men jeg vet også av erfaring at vi er EKSTRA nærtagne når det kommer til kommentarer fra svigermor. Men hvis hun ba din samboer om å velge, hva sa han? men hun høres ikke helt god ut... og si at hun føler seg som mammaen til ungen er jo helt fjern.. men bare vent, snart kommer ungen din i trass alderen og da skal du se at svigermor ikke vil;) hehe;)
laracroft Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 La meg hjelpe til å få klarhet i dette. Opela har helt rett,og selvfølgelig kan hun med rette si at denne dama ikke kan passe barnet mer. Man ønsker en barnevakt som passer barna på foreldres og barnas premisser, som er på VÅR side ,ikke sant? Alt dette med flaskestyret til Opelas svigermor er noe av det SYKESTE jeg har hørt,og jeg har hatt så mye med min svigermor, men ikke DET. Uansett,min svigermor har nå endelig sagt at hun har innsett at hun ikke kan være barnevakt for mine små.Min svigermor også ville ikke noe annet enn å ha dem alene for seg selv,og hun er i sterk ubalanse. Det beste rådet: Sett dere i respekt (koste hva det koste vil) og deretter hold avstand. Da får dere et sunnere liv! (Tenk deg det å slippe hennes mas om at dere skal feste!) Hun forandrer seg neppe,men hun kan la være å si slikt til dere. Lykke til,Opela. Jeg var også veldig i tvil om jeg hadde rett eller ikke når hun drev på som verst, men VET nå at jeg gjør rett.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #10 Skrevet 19. januar 2010 Jeg svarte deg tidligere også, 06.01.2010, og sa jeg hadde bedt henne om å klappe igjen. Lett for meg å si:) Det går her, og da er det jo enkelt, men hos deg høres det fryktelig vanskelig ut. Du har helt rett i at noen forandrer seg veldig når de får barnebarn, og det forstår jeg ikke helt, for det er jo bare dem selv det går utover. Vi har ingen kontakt med svigerfar. Dette valgte han vel selv, så han har aldri sett barnebarnet sitt. Trist, men sånn er det bare av og til. Og datteren min er på absolutt ingen måte skadelidende av den grunn. Hun har mange mange andre rundt seg. En skal svelge mange kameler når det gjelder familie, og det gjorde i alle fall vi, men til slutt kommer en til et punkt hvor oppførselen til den andre parten blir helt uakseptabel og det nytter bare ikke å fortsette slik. At et familiemedlem sårer, sårer og sårer en, er ikke bra for noen parter. Da synes jeg de selv har gjort valget når det gjelder kontakt. Uansett, lykke til, jeg håper det ordner seg for alle parter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå