It's all about me Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Har lyst å lære å lege mer fra bunnen av, men har null peiling. Det som sikkert er åpentlyst for andre må jeg ha inne med te-skje. Så jeg ønsker meg en kokebok som tar for seg de vanligste rettene og ting en trenger og viser enkelt hvordan en lager det. Altså ikke en spennende en med masse forskjellige gourmetmiddager og mange versjoner av en rett. Men en som enkelt viser hvordan en lager kremet suppe, gryterett, de vanligste sausene, noen wok-tips, lasagne, pastasus, fiskekaker, grateng osv osv. Bare grunnleggende og så kan en mikse og utvikle litt selv. Hadde det funnets hadde nok ikke bare jeg, men hele familien blitt glad.
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Den rutete kokeboka! Masse grunnoppskrifter, norsk husmannskost og noe spennende innimellom. Masse oppskrifter på tradisjonsmat osv... Og veldig enkel å forstå. Også masse kake/bakst/dessertoppskrifter. Bruker min hele tiden!
It's all about me Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2010 Da skal jeg titte på den.....hvis jeg ikke allerede har den i skapet da, he he.
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 hehe=) alt av ingrid espelid funker veldig fint egentlig=)
*Little Miss Sunshine* Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har en som heter "god mad - let at lave", den er dansk, men det er den jeg slår alt mulig grunnleggende opp i (Finnes hos Tanum tror jeg)
It's all about me Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Da skal jeg titte på den også. Takk ) Noen flere erfaringer?
* 5 om dagen * Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 her er det veldig mange :-) http://www.tanum.no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=kokebok&title=kokebok&fromproduct=False
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Det høres kanskje litt teit ut, men om du vil lære alt mulig helt basic med måleenheter, grunnoppskrifter etc trinn for trinn, så er det mange barnekokebøker som er utrolig bra :-)
It's all about me Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er åpen for alt jeg. Og skrives det slik at et barn skal skjønne det er det mulig jeg også kanskje gjør det, he he.
Lillebror og stoerebror Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å kjøpe "fra boller til borritos". Denne boka får alle på ungdomsskolen for tiden. Utrolig enkle oppskrifter og det brukes nesten bare ting man har i huset eller burde ha i huset. Genial bok for alle som ikke kan lage mat. Alle oppskriftene er for 2 personer slik at man enkelt kan gange opp til flere. Ellers er "den rødrutete kokeboka" veldig grei å ha liggende. Her står masse tips og fakta om mat osv. Veldig grei å slå opp i om man lurer på noe eller trenger oppskrifter på noe. Kakeoppskriftene i denne boka syntes jeg er litt vel kjedelige og smaker litt kjedelig. Jeg spør ofte om oppskriften om jeg kommer over noen kaker som er supergode så skriver jeg den i min egen kokebok.
Tommage♀♂ Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1833498 Her får du det inn med t-skje=)
It's all about me Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2010 Takk takk, tror kanskje jeg skal ta opp Heimkunnskap igjen.... Det er slik en enkel en jeg trenger for å komme igang, ser at den har fått utrolig bra tilbakemeldinger også.
Gjest sug lut Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Veit det finnes en sånn "jeg er bortskjemt gutt som har flytta fra kjøkkenet til mor og nå sulter jeg ihjel"-kokebok som tar alt helt fra bunnen, men husker ikke hva den heter, sorry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå