Gå til innhold

Seteleie - snu seg mot termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har mest sannsynlig ligget i tverr- seteleie siden jeg var 24 uker på vei. Er i dag 35+3, og lege har sendt henvisning til UL, ettersom han fremdeles ligger i seteleie.

Kan han likevel finne ut å snu seg riktig vei? Selv etter å ha ligget i så mange uker i favorittstilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lille lå i sete/tverrleie fram til nyttårsaften. Da var jeg nesten 37uker.

Var hos jm og fikk bekreftet at hun har snudd seg nå, men hadde visst flaks sa hun. den stillingen de ligger i fom.uke 36 er visst den de pleier å bli i. Men leste endel om de. noen sykehus praktiserer vending av babyen, det sies å være ubehagelig å man får visst ofte valium el lignende i forkant. og det er ca50/50% for at den da blir der.

lykke til.

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Snuppa mi har lagt med hode ned frem til nå. Var på kontroll i dag og da fant de ut at hun ligger i seteleie. Er 37+5 i dag og skal på UL i morgen.

Er så nervøs.. Vil ikke føde vaginalt hvis det viser seg at hun ikke snur seg.

Skrevet

Hei!

Smugtitter inne på "gamle" trakter...

Babyen kan snu seg helt fram til fødsel, men det blir stadig trangere der inne....

Var selv til vending i uke 37 med datra mi. Jenta satt fra uke 24. Vendingen var ikke ubehagelig eller vond i det hele tatt. Tvert imot var det heller en utrolig fasinerende opplevelse! Selve vendingen var over på 10 sekunder, men hele prosessen tok etpar timer fordi hjeret til jenta ble overvåket før under og etterpå. (babyen kan bli litt stresset rett etterpå). Man får tilbud om beroligende viss man ønsker det.

Jenta festet seg og jeg kunne føde henne med hodet først!!! Fikk også beskjed om at snuingen kunne fremskynde modningsprosessen litt, og samme dag jeg kom hjem begynte jeg og kjenne mensmurringer. Jenta ble født ei uke etter, to uker før termin ;o)

Lykke til uansett hva som skjer!

Skrevet

Hei

Mi datter lå i seteleie helt til uke 38. Skulle føde i seteleie da snuing ikke hjalp, hun bare gled tilbake med hodet i været. Ble tatt røngten av bekkenet for å se om kroppen tålte seteleiefødsel, noe den visstnok gjorde. Men så snudde hun seg sjøl en natt, våknet faktisk av det :-). Jordmora trudde meg ikke, sendte meg på ultralyd og der lå hun riktig vei, :-). Så ja de kan snu seg selv om det er trangt.

Skrevet

Jeg skal på UL i løpet av neste uke for å sjekke om den lille ligger i seteleie. Har alltid trodd at setefødsel var skikkelig ille, men etter å ha lest litt på nettet, så er jeg ganske beroliget. Spesielt denne historien synes jeg var fin: http://mammanett.no/Foedselhistorier/181

Nå er det jo selvsagt vanskelige og lette fødsler uansett hvordan babyen ligger. Men jeg har iallefall bestemt meg for at jeg heller vil ha en setefødsel enn et keisersnitt såfremt bekkenet mitt er stort nok.

Skrevet

min lå først på tverr fra uke 26 og i uke 32 lå han med beina ned... jordmor kjente i uke 37+2 at han lå fortsatt feil vei med rumpa ned ,men på ul på nyttårsaften (37+6) hadde han lagt seg nedover:) jeg var så engstlig for ingen grunn i mange uker, pga små angst for setefødsel...

lykke til :) ordner seg sikkert:)

Skrevet

Takk for mange gode svar!

Jeg skal til akupunktør i morgen, så da håper jeg at hun får snudd han! :-)

Tidligere fødsler har vært for raske til at jeg har rukket å få epidural, og dette i kombinasjon med store barn har gjort at jeg er litt skeptisk.

Satser på litt nålestikk og urter gjør at han snur seg...! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...