Gå til innhold

Noen fra Bergen med termin i slutten av januar?


ilpil

Anbefalte innlegg

Har termin 31.01.... :) Hadde vært flott om hun kom ut før termin selvsagt, men kan jo og være jeg må over i februar klubben.

 

Noen fra Bergen jeg kanskje kommer til å føde samtidig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er fra Bergen og har termin 30.januar. Venter jente jeg også. Tenker som deg at det hadde vært greit om hun kom litt før termin. Men kjenner likevel mentalt at jeg ikke er helt klar for at det skal skje enda.

Så kanskje vi kommer på klinikken sammen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde i utgangspunktet termin 21. januar, men fikk ny termin 01. februar på ultralyd. Føler på meg at hun kommer litt før tiden men tror egentlig bare det er ønsketenkning;) Jeg er hvertfall klar, men er også glad for hver ekstra dag babyen får i magen - er tross alt der barnet har det best en liten stund til. Venter også en liten jente.

 

Har du bestemt deg for om du vil på Føden eller Storken?

 

Så fremt det er mulig vil jeg helst på Storken. Kanskje vi ses der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 25, men håper han kommer før...Føler og at han kommer før tiden.. sikkert for det jeg fødte 2 uker før tiden sist!!

 

Jeg skal helt klart på storken!! Viss det er plass og mulghet for det!!

Hadde styrt fødsel for 2 år siden, så går vel fort denne gangen og!! ( Håpe, håpe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Ja, Jeg har også termin 30.jan og venter en jente. Er mektig lei nå på slutten. Ønsker å komme på Føden - vil ha all den medisinske hjelp jeg kan få. Gruer meg sinnsykt til fødselen denne gangen. Fikk en jente for 2 år siden. Grudde meg ikke da - verre nå, for nå vet jeg hva jeg går til. Fryktelig - men spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tenkingen, hehe, vil gjerne ha henne ut snart men det er en skummel tanke å plutselig ha henne her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, du høres ut som meg! Hadde først 21.01 som termin men fikk 31.01 på ultralyd. Legen min mener hun kommer før 31.01 og jordmoren min er enig med KK, så jeg er ganske spent på når hun kommer :)

 

Jeg vil helst på Storken og føde "normalt", jeg har meget lav smerteterskel, så vi får jo se om jeg ombestemmer meg underveis da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS-s81. Skrekkutsagn trenger ikke vi som aldri har født før, og som kan føde hvilken som helst dag nå. Jeg skjønner ikke at folk er så giret på å dele kjipe fødselsopplevelser med gravide! Jeg forstår at du gruer deg, men denne tiden oppfordres til postitiv motivasjon istedenfor skremselshistorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym: Oki - skal heller si da at jeg gleder meg til fødselen og male alt rosenrødt - fornøyd nå? Alle vet jo at en fødsel er smertefull. Skriver ikke noe for å skremme andre - men trodde disse sidene var her for at en kunne dele opplevelser (på godt og vondt) setter hvertfall jeg pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hvertfall nervøs og får vondt i magen når jeg leser at du gruer deg så sinnsykt denne gangen fordi nå vet du hva du går til. Jeg vet "heldigvis" ikke det. Og så tett opptil fødsel som jeg er nå, og som de fleste av oss her er, mener jeg at du ikke trenger å gjøre oss ekstra oppmerksom på en fødsel med komlikasjoner. Jeg regner med det finnes andre i ditt liv på dette tidspunkt du kan prate med om at du gruer deg på grunnlag av forrige fødsel, enn å måtte dele det med allerede nervøse førstegangsfødende. Ikke mal alt rosenrødt, men for guds skyld - ikke mal alt svart heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter!!

 

Jeg vil bare si at dere har ikke noe å være redd for, selvfølgeliv gruer alle seg til fødselen..men det er ikke såå vondt...

 

MEN... jeg gleder meg, og jeg vet hva jeg går til.. Jeg tåler ikke smerte i det hele tatt, men kan helt ærlig si at å føde er ikke så gale som mange skal ha det til..Hadde trodd det skulle være mye mer smertefullt, men det var det ikke for min del.

 

Selvfølgelig har jo noen mer vondt enn andre, men jeg syns det å gå til tannlegen for sjekk er verre en å føde.. Og det forklarer vel litt..

 

Så dere må ikke grue dere jenter! Tenk hva som kommer ut etter dette!! En nydelig prins eller prinsesse!!!

 

De fleste som har barn har jo flere en ett barn, så det sier jo litt!!!

 

LYKKE til jenter!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym: har jeg skrevet noe om at min første fødsel var forbundet med komplikasjoner? Har ikke nevnt NOE om hvordan min første fødsel var - bare at jeg gruer meg til min andre fødsel. Hvis du vil vite det, så har jeg bare positive opplevelser fra min første fødsel - som både var "nesten" smertefri og UTEN komplikasjoner. Grunnen til dette var at jeg fikk EPD- bedøvelse. Og grunnen til at jeg gruer meg denne gangen er at jeg med nesten sikkerhet vet at jeg ikke kommer til å få EPD nå pga jeg er andregangsfødende, som bor i kort avstand til sykehuset. Så når jeg først får komme inn på Føden, vil det være for sent med EPD. DERFOR gruer jeg meg til fødsel denne gangen. Håper jeg fikk satt deg litt på plass med dette - og at du heretter ikke forhåndsdømmer hva folk skriver. Alle leser ikke innleggene like negativt som deg tydeligvis! Lykke til med din fødsel da. Kanskje vi ses på KK ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms S-81: Beklager at jeg trodde du hadde komplikasjoner under forrige fødsel, det bare virket sånn med det du skrev - ikke at du hadde en positiv opplevelse i alle fall. Heldigvis oppleves fødsler forskjellig fra person til person. Jeg er ikke ute etter å henge deg ut eller å være stygg. Men slik som du opplever at du behøver å si ifra til oss at du gruer deg på grunnlag av forrige fødsel, har jeg behov for å si at jeg blir ekstra nervøs og uggen i forhold til fødselen jeg snart skal gjennom, når du sier du gruer deg så fælt fordi du nå vet hva du går til.

 

Ønsker deg også lykke til, håper du får en fin opplevelse denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 30 januar og venter en jente. Men er veldig klar nå så håper fødselen begynner før. Får ikke sove om nattet grunnet vondt bekken og voldsom kløe, så er kjempe sliten. I natt har jeg hatt masse vonde kynnere så håpte noe var på gang, men ga seg i 8 tiden.

Jeg vil hels på Storken, men er spent på hvordan jeg takler disse smertene når de begynner. Aner jo ikke hva jeg går til så mulig det blir endringer underveis ;-)

 

Anonym: Blir litt sur når jeg leser innlegget ditt. Ms S-81 sier ingen ting som antyder komplikasjoner i det innlegget sitt. Det må da virkelig være lov å fortelle at man gruer seg fordi man vet hva man går til. Det er ikke noe hemmelighet at en fødsel oppleves som veldig smertefull for de fleste. Ser hun nå sier hun hadde en fin opplevelse sist fødsel, men kan jo virke som hun sier dette bare så du skal bli fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...