Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hvis man har et helt nedbetalthus og sef. inntekt fast. Hvis man låner 150.000 på huset... Hvor mye vil man da måtte betale på det lånet i mnd? Vil vel bli mye rimeligere enn å ta de 150.000 i et billån når man ikke har egenkapital? Jeg er klar over at det er bare å ringe banken, skal gjøre det i morgen. Sitter med tankene i hodet nå, å vil høre hva dere tror
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 De billigste lånene man får er huslån så det er mye bedre å ta opp huslån enn billån. Med så stor sikkerhet bør dere få beste rente i banken deres også. Hva dere skal betale i måneden bestemmer dere selv vil jeg tro (mulig banken har en nedre grense). Det kommer an på hvor fort dere vil betale ned lånet. Jo fortere dere betaler ned jo billigere blir det jo ettersom dere betaler renter i et kortere tidsrom
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Mange klemmer takk til deg som tok deg tid til å skrive et godt svar til meg. Å skulle flere skrive gode svar så gir jeg dere på forhånd en mange klemmer takk til dere også. Jeg må gå fra pc`n nå, kommer å titter innom senere i kveld for å se om det er noen flere som har svart. Selv om jeg har fått det svaret jeg hadde håpet jeg skulle få allerede. Takk HI
Lea Laus Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Nå vet ikke jeg om jeg kvalifiserer som "voksen", men bankene anbefaler aldri mer enn 7 års nedbetalingstid på bil, da verdien forringes fra du skrur om nøkkelen, rett og slett fordi du burde betale mer enn du taper. Og ja selvfølgelig burde du ta lån på huset, renten du vil få da er bankens beste, og det er langt bedre enn på et billån. Hilsen Mia 25 år;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Stemmer som Mia skriver, det er ingen banker som vil gi deg mer i huslån for å kjøpe bil (eller ihvertfall vil anbefale deg å gjøre det) Et huslån betaler man jo gjerne på i 20-30 år - og det er nokså surt å betale på en bil i 15 år etter at man har solgt den....Bilen blir også myyye dyrere enn de 150 000 du betalte for selv om renta på huslånet er mye lavere enn på et billån så betaler du jo selvsagt i maaaange flere år på rentene..... Vil ikke anbefale deg å gjøre det slik, få heller et vanlig billån.. Det koster mer NÅ, men du får mer igjen for det i lengden..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Hvis du ikke har fastrente kan man betale ned på huslånet så raskt man vil. Har man ikke lån på huset så kan ikke jeg se det store problemet med å få lån. Vi lånte 100 000 på huset for å kjøpe akser. Ikke noe problem det og aldri noen som spurte hva vi skulle med pengene. Vi betalte litt i måneden (husker ikke hvor mye) en stund og så betalte vi ned hele lånet i et jafs. Må jo ikke vente 15 år med å betale ned lånet selv om man har valgt det i løpetid. Hilsen første anonym
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Tenkte jo nedbetalingstid på 3/4år eller noe.. Ikke 10-15-20-25 år sånn som man gjør med store huslån. Man velger jo selv hvor mye man vil betale inn i løpet av 1 mnd. Selvfølgelig så må man jo ha et tidsrom der man får utregnet beløpet i mnd og tiden. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå